Barion Pixel

Karácsony Gergely délebbre száműzné a belvárosi kikötőkből a hajókat

A IX., a XI. és a XXI. kerületi partszakaszokra száműzné Karácsony Gergely a főváros belvárosi részéről a hajók zömét, derül ki a Duna-parti Építési Szabályzat módosításából. Karácsony szerint ez egy bonyolult, sok egyeztetést igénylő tervezési, véleményezési folyamat végét jelenti, a cél a Duna-partok felszabadítása, a Duna és a városlakók közötti közvetlen kapcsolat megteremtése volt.

Természetvédelem és háborús logika

Vezető romániai politikusok a világörökség részének nyilvánított bioszféra-rezervátum tönkretételével vádolják Ukrajnát, amely kotrással mélyíti a Duna-delta hozzá tartozó részén lévő Bisztroje-csatornát és a Romániával közös Chilia-ágat, hogy azok nagyobb hajókkal is járhatóvá váljanak.

A klímaváltozás világszerte válságba juttatja a legkevésbé szennyező szállítmányozási módot

Tavaly nyáron előfordult, hogy a Rajnán közlekedő hajókat csak a kapacitásuk negyedéig pakolhatták meg a fuvarozócégek a rendkívül alacsony vízállás miatt. A folyók apadása az Egyesült Államokban is problémát jelentett, az országot átszelő, a Rajnához képest mintegy másfélszeres áruforgalmú Mississippi bizonyos részein akár gyalog is át lehetett kelni. Kínában a termelés 45 %-át adó térségeken…

A Duna ipari folyó

Ismét napirendre került a Duna medrének mélyítése: az Európai Unió is komoly pénzeket fordítana arra, hogy a folyó nagyobb teherhajó-forgalmat bírjon el. Környezetvédők helyrehozhatatlan károktól tartanak – Szalma Elemér hidrobiológus szerint a Duna ipari folyó, amin állandó az uszályforgalom.

Hajózni márpedig kell. De milyen áron?

Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás teherhajók és a hatalmas szállodahajók. A WWF Magyarország legújabb tanulmányáról Dedák Dalma környezetpolitikai szakértővel Sarkadi Péter beszélgetett.

Ez a hajó már elment?

Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás szállítmánnyal megrakott teherhajók és a hatalmas szállodahajók.

Tiszta levegőt a Duna-partokon – petíciót indítottak a civilek

Tiszta levegőt a Duna-partokon is: radikálisan csökkentsék a hajóforgalom okozta levegő- és zajszennyezést! címmel indított közös kampányt a Levegő Munkacsoport és az aHang a helyi lakosok kezdeményezése nyomán. Ha valaki ellátogat a budapesti rakpartokra s eltölt ott néhány órát, akkor megérti, miről szól a kezdeményezés.

A fények városa világítótoronyként mutat jelzőfényt a vízi elektromobilitás számára

A Szajna lehet hamarosan a világ legzöldebb folyója, és ehhez a párizsi hajósok mutatják az utat. A városnak nagyratörő céljai vannak, hogy javítsák a levegő minőségét és csökkentsék a város széndioxid lábnyomát a 2024-es olimpiára. E célokat- összhangban a „Zöld Párizs” gondolattal – nagyrészt a tiszta elektromobilitással lehet elérni.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.