Borúra derű – a dunai hajóútfejlesztés árnyoldalai és lehetőségei

2021. július 3.

Hírek

Milyennek szeretnénk látni a Dunát? Egészséges, sokszínű élettérnek vagy pusztuló élővilágú, teherforgalmat bonyolító vízisztrádának? Minden fejlesztés, ami jelentős hatással van a Dunára, befolyásolja országunk élhetőségét. Természetvédelem és/vagy teherhajózás?

A Duna ipari folyó

2021. április 19.

Hírek

Ismét napirendre került a Duna medrének mélyítése: az Európai Unió is komoly pénzeket fordítana arra, hogy a folyó nagyobb teherhajó-forgalmat bírjon el. Környezetvédők helyrehozhatatlan károktól tartanak – Szalma Elemér hidrobiológus szerint a Duna ipari folyó, amin állandó az uszályforgalom.

Hajózni márpedig kell. De milyen áron?

2021. március 3.

Hírek

Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás teherhajók és a hatalmas szállodahajók. A WWF Magyarország legújabb tanulmányáról Dedák Dalma környezetpolitikai szakértővel Sarkadi Péter beszélgetett.

Ez a hajó már elment?

2021. február 25.

Hírek

Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás szállítmánnyal megrakott teherhajók és a hatalmas szállodahajók.

300 napon át hajózhatóvá, és 2,7 méter méllyé teszik a Duna hazai szakaszát

2021. január 30.

Hírek

Megkezdődött a dunai hajóút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezése.  A program célja, hogy a teljes magyar szakaszon akadálymentesen lehessen közlekedni a 25 deciméteres merülésű, 1300-1600 tonna hordképességű hajókkal. A jobb hajózhatóságot célzó beavatkozások 2023-ban indulhatnak.

Tiszta levegőt a Duna-partokon – petíciót indítottak a civilek

2019. augusztus 18.

Hírek

Tiszta levegőt a Duna-partokon is: radikálisan csökkentsék a hajóforgalom okozta levegő- és zajszennyezést! címmel indított közös kampányt a Levegő Munkacsoport és az aHang a helyi lakosok kezdeményezése nyomán. Ha valaki ellátogat a budapesti rakpartokra s eltölt ott néhány órát, akkor megérti, miről szól a kezdeményezés.

A fények városa világítótoronyként mutat jelzőfényt a vízi elektromobilitás számára

2019. február 10.

Hírek

A Szajna lehet hamarosan a világ legzöldebb folyója, és ehhez a párizsi hajósok mutatják az utat. A városnak nagyratörő céljai vannak, hogy javítsák a levegő minőségét és csökkentsék a város széndioxid lábnyomát a 2024-es olimpiára. E célokat- összhangban a „Zöld Párizs” gondolattal – nagyrészt a tiszta elektromobilitással lehet elérni.

Tízmilliárdokba kerülhet az elhanyagolt Duna kitakarítása

2018. január 17.

Hírek

A rendszerváltás egyik nagy vesztese a dunai áruszállítás volt Magyarországon, az egyre elhanyagoltabb folyón feleannyi árut szállítanak, mint a ‘80-as években. A folyami áruszállítás hiába környezetbarátabb és olcsóbb a közútinál, a Duna elhanyagoltsága és szabályozatlansága miatt évente mindössze kétszáz nap hajózható biztosan maximális kapacitással.

120 éves a magyarok készítette Vaskapu-csatorna

2016. szeptember 28.

Hírek

120 éve, 1896. szeptember 27-én avatták fel ünnepélyesen a Vaskapu-csatornát, ezáltal lehetővé vált a zavartalan al-dunai hajózás. A teljes munka két év múlva készült el. Az Al-Duna valamennyi csatornáját 1898. október 1-jén adták át a forgalomnak, ezáltal a hajózási idény tíz hónapra nőtt.

3 dunai vízlépcsőt javasol a logisztika lobbi

2016. augusztus 8.

Hírek

Legalább három vízlépcsőre lenne szükség a Duna magyarországi szakaszán ahhoz, hogy a folyó az év jelentős részében korlátozás nélkül hajózható legyen – írta a Magyar Nemzet a Magyarországi Logisztikai Szolgáltatóközpontok Szövetségére hivatkozva.