Hídvita: 5 tévhit a budapesti hídépítésről

2021. január 31.

Hírek

Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.

Majdnem autómentes lesz a bécsi belváros

2020. június 19.

Hírek

A világ legélhetőbb városa címet elnyerő osztrák főváros tovább zöldít: klímavédelmi mintavárossá akar válni. ​Új közlekedési koncepciót fogadtak el a bécsi belváros forgalomcsillapításával kapcsolatban, amely még ősz előtt megvalósul.

A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár

2020. június 9.

Hírek

Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.

KRESZ-módosítást hozhat a járvány

2020. május 6.

Hírek

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz szerint a nehézségek közben is érdemes átgondolni, hogy lehet tovább védeni a gyalogosokat és a kerékpárosokat a KRESZ szabályainak módosításával.

Karácsony keményen belassítaná a budapesti autózást

2020. április 28.

Hírek

Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan április 29-én fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd.