A Magyar Autóklub szerint nem lehet sem tömött, sem üres a híd. Úgy vélik, szakértőknek kellene kidolgozniuk a közlekedési rendet. A 2022 decembere óta tartó ideiglenes forgalmi rend önmagában és városi szinten is csökkentette a károsanyag-kibocsátást. A Lánchíd környezetében 0,9 tonnával csökkent a napi CO2 kibocsátás.
forgalomszabályozás
Több szabad parkolóhely, kisebb forgalom – bejött az egységes bécsi parkolás
Egy éve vezették be a város egész területére kiterjedő, egységes parkolási rendszert Bécsben, amivel véget vetettek az ingyenes parkolásnak az osztrák fővárosban. Kevesebb idegen autó, több szabad parkolóhely és kisebb autóforgalom az elmúlt hónapok mérlege.
A budapestiek többsége nem engedné vissza az autókat a Lánchídra
A december közepén részlegesen átadott útpályát most csak a buszok, a taxik és a biciklisek használhatják, és a 21 Kutatóközpont és a Medián közös kutatásának eredményei szerint a budapestiek többsége egyet is ért ezzel a döntéssel. Az alacsony iskolai végzettségűek inkább „autósbarátabbak”.
Budapesti útdíj bevezetését sürgeti a Levegő Munkacsoport
Óriási károkat okoz a budapestieknek a hatalmas gépjárműközlekedés. Jelentősen hozzájárul a fővárosi rossz levegőhöz, ami miatt évente mintegy 2500 idő előtti halálozás és 200 000 megbetegedés történik. Számtalan szív- és keringési elégtelenség, az asztma és a tüdőrák kialakulása is erre vezethető vissza. Petíciót indítottak a levegőszennyezés csökkentéséért.
Hiba volt a nagykörúti biciklisávok részleges visszaalakítása
A nagykörúti biciklisáv az egyik legjobb dolog, ami a várossal történhetett, mert esélyt adott arra, hogy Budapest fő utcája ismét élhető legyen. Butaság, hogy a kompromisszum jegyében a városvezetés elrontja eddig talán legelőremutatóbb projektjét.
A főváros kezdi komolyan venni a dugódíj bevezetését
Hozzákezdett a főváros a forgalom- és légszennyezés csökkentő eszköz, a városi útdíj bevezetésének előkészítéséhez. A civilek még jobban gyorsítanák a folyamatot.