Bardóczi Sándor: a természetvédelem nem politikai furkósbot

2021. augusztus 15.

Hírek

Ősszel két olyan fasor-rekonstrukció is indul, ami fájdalmas lesz. Ráadásul ez csak a kezdet, a szinte egykorú fővárosi faállomány ugyanis egyszerre ér hanyatló korszakába. Bardóczi Sándor főtájépítésszel a lopakodó olimpia, a méhlegelők mellett arról is beszélgetett a Népszava, hogy mi állíthatja meg a kormányt.

Sztornózta a Diákváros fejlesztési programot a kormány

2021. április 13.

Hírek

A kormánynak egyre kevésbé fontos Budapest: az ellenzéki önkormányzat után saját árnyék „városvezetését” is partvonalra tolta. Igencsak pazarlónak tűnik fenntartani évi 3,8 milliárdból a csaknem 200 főt foglalkoztató Budapest Fejlesztési Központot.

Álláspontok között nincs átkelés – összefoglaló a hídvitáról

2021. március 6.

Hírek

2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.

Hídvita: 5 tévhit a budapesti hídépítésről

2021. január 31.

Hírek

Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.

A Galvani híd megépítése kifejezetten az ingatlanbefektetők, oligarchák érdekeit képviseli

2021. január 30.

Hírek

Fürjes Balázs államtitkár álszent tagadása egyre nyilvánvalóbbá teszi, hogy a kormány jelenleg is a „lopakodó olimpiai program” megvalósításán dolgozik. Az államtitkár 28-án este azt nyilatkozta ugyan, hogy az olimpiarendezés ügye nincs a kormány asztalán, a Fürjes Balázs felügyelte sok százmilliárdos beruházások jó része azonban nem nagyon magyarázható mással, mint az újratöltött olimpiai vágyálommal.

Dugódíj nélkül nem hozza a számokat a Galvani híd

2021. január 21.

Hírek

A főváros által megismert kormányzati háttérdokumentumok szerint dugódíj bevezetésével tervez a kormány Budapesten, mert a tervezett Galvani híd „nem hozná a számokat”, írja a telexnek küldött véleménycikkében Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke. Az írás a Telex Hídvita-sorozatának keretében jelent meg, aminek kiinduló publicisztikája megkérdőjelezte, hogy szükség van-e egyáltalán új hídra Budapesten.

Schneller: Budapestnek szüksége van hidakra

2021. január 19.

Hírek

Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »

Közösségi gyűlést hívnának össze jövőre a Galvani ügyében.

2020. december 18.

Hírek

Karácsony Gergely főpolgármester levelet írt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszternek a Galvani híd ügyében arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ sikertelen társadalmi egyeztetése helyett egy egész Budapestet reprezentálni képes közösségi gyűlést kell összehívni.

Vajon mennyi értelmetlen pénzt és energiát költünk még Orbán Lopakodó Olimpia Programjára?

2020. december 12.

Hírek

A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »

A Galvani híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója

2020. szeptember 22.

Hírek

A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »