A gépjárműforgalom csökkentésével is csillapítható a koronavírus terjedése

2020. szeptember 7.

Hírek

A COVID-19 vírusjárvány gyorsabban terjed és súlyosabbak a következményei ott, ahol szennyezett a levegő. Erre hívta fel levelében a 25 legnépesebb vidéki nagyváros polgármesterének a figyelmét a Levegő Munkacsoport a Tiszta Levegő Nemzetközi Napja alkalmából. Egyúttal javaslatokat is tett a közlekedési eredetű levegőszennyezés csökkentésére.

Elektromos autók helyett jobb megoldás az autóvásárlás ösztönzése

2020. július 13.

Hírek

A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora mint mostanság, ezért nagy gazdaságösztönző és környezetvédelmi lehetőség rejlik a modern belsőégésű motoros új autók értékesítésének az ösztönzésében a duisburgi egyetem autópari kutatóintézete szerint.

Klímagyilkos autóipar. Fel van adva a lecke az autógyártóknak

2019. szeptember 12.

Hírek

A globális üvegházgáz-kibocsátás közel tizedéért az autóipar felelős. A globális autóipar üvegházgáz-kibocsátása 2018-ban nagyobb volt, mint az egész Európai Unióé együttvéve. Jövőre tovább szigorodik az új személygépkocsikra, kisteherautókra vonatkozó széndioxid-kibocsátási korlát az Európai Unióban. A Volkswagen-csoport a legfőbb klímagyilkos.

Duplázódhat a hazai e-autó eladás idén

2019. január 9.

Hírek

A gépjárműimportőrök 18 %-os piaci növekedésre számítanak 2019-ben, előrejelzésük szerint összesen csaknem 205 ezer új járművet helyeznek majd idén forgalomba – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Az idei eladási becslés 2000 tisztán elektromos, és 1000 plug in hibrid – igaz ez még mindig elenyésző mennyiség.

Így zöldít a Suzuki

2018. július 8.

Hírek

A Suzuki Motor Corporation Japánban a 2017-es pénzügyi évben a jármű-újrafeldolgozási bevételéből nettó 552 millió jent (1,3 milliárd forint) forgatott vissza az üzletágba.

Magyarország jobban teljesít – roncsautóban

2018. február 18.

Hírek

Olyan autókat importálunk, amelyekhez nyugaton már nem akarnak hozzányúlni. A hazai személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzeműek aránya 28 százalék. Mi öli meg a kettős tömegű lendkereket?

6 emberre jut egy gépjármű

2017. december 26.

Hírek

Az autóipar elképesztő dinamikával pörög, a négykerekűek szépen lassan mindent elárasztanak. Hány autót használunk, és mennyit gyártunk 1 másodperc alatt?

Egyre öregebb a magyar autóállomány

2017. március 18.

Hírek

Már több mint 3,3 milliós a hazai autóállomány, miután tavaly az először forgalomba helyezett személygépkocsik száma történelmi csúcsközelbe emelkedett. Amikor utoljára ennyi autót adtak el Magyarországon, örvendetesen csökkent a gépkocsik átlagéletkora. Most rendületlenül emelkedik. Magyarország rosszabbul teljesít.

Tovább vénül a hazai autóállomány

2017. március 4.

Hírek

Hiába adtak el tavaly majdnem több mint 96 ezer új autót itthon, ez még mindig nem tudta megtörni a magyar autópark elöregedését.

Egyre szennyezőbb a hazai autóállomány

2016. június 9.

Hírek

Májusban az előző havinál 2500-zal több, összesen 61 542 használt gépkocsit hirdettek meg Magyarországon. Az átlagár 1, 5 millió forint, az átlagéletkor 12,4 év. Az eladásra kínált autók átlagos futásteljesítményük pedig 181 ezer km volt, legalábbis így hirdették őket. A szakértők szerint az importált használt autónak 90 %-nak, a belföldi kereskedelemben értékesített autók pedig mintegy… Tovább »