A Pepsi feladta legfontosabb környezetvédelmi ígéretét: nem teljesíti, hogy 2030-ra csomagolásainak 20 százaléka újratölthető legyen – ezzel egyértelműen hátat fordított a műanyagszennyezés elleni valódi küzdelemnek. Ezzel egy időben a vállalat jelentősen mérsékelte a „szűz” (azaz az új) műanyag használatának visszaszorítására és az újrahasznosított anyagok használatának növelésére vonatkozó vállalásait is.
greenwashing
Az eldobott cigicsikk a legzavaróbb
Miért nem választják a fiatalok a környezettudatos megoldásokat akkor, ha fontosnak tartják a fenntarthatóságot? A válasz nem egyszerűen pénz vagy tudás, – sokkal inkább attitűd kérdése. A több mint félezer budapesti és vidéki egyetemistát megszólaltató online kérdőíves felmérés a fiatalok zöld gondolkodásmódját és gyakorlatait térképezte fel.
Meghátrált a Coca Cola
Fogyasztói szervezetek nyomására változás jön a világ legnagyobb műanyaghulladék gyártójának palackjain. Óriási siker és részben a Tudatos Vásárlók eredménye, hogy egy ilyen globális monstrum vállalat meghajlott a fogyasztóvédelmi szervezetek bejelentésének és a hatóságok munkájának eredményeként.
Gyorsítva pusztítjuk bolygónkat – figyelmeztetnek európai tudósok
Az európai akadémiákat tömörítő EASAC szerint egyre gyorsulnak a globális felmelegedés negatív hatásai, hatalmas károkat és életekben mérhető veszteségeket okozva, ezért gyökeres változtatásokat sürget a fenntartható jövő érdekében.
Nem csak a populisták, de Brüsszel is bekavarhat a zöld civileknek
Korlátozza a LIFE program felhasználhatóságát civil lobbitevékenységre Brüsszel. Ez azért különösen problémás, mert a nagyvállalatok feneketlen lobbibüdzséivel szemben a zöld civilek nagyságrendekkel kisebb forrásokkal rendelkeznek. Folyamatos kampányt folytatnak a zöld civil szervezetek ellen világszerte, az orbáni propaganda sem kíméli a zöld lobbit az elmúlt években.
Hazugságok a PET palackokon lévő zöld állítások?
Több vállalkozással szemben is eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin, illetve a reklámokban a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításaikkal megtévesztették a fogyasztókat.
A giga zöldrefestési blöff
Jól hangzik, hogy fenntarthatósági célokat követő cégekhez viszik az alapok a kisbefektetők pénzét, csakhogy valójában autógyárak, olajcégek vagy épp fast fashion ruhagyárak kapják a befektetések nem elhanyagolható részét. 6500 milliárd forintot fektettek be a fenntarthatóságinak nevezett alapok a legnagyobb szennyező cégekbe.
Áder podcast – Zöld smoncák századjára
Nem is vitás, hogy nem tartom sokra a politika-vezérelt hírgyártót. A képmutatás minden formája riaszt. A Fidesz-KDNP egykori vezetéséből zöld múltja csak Illés Zoltánnak van, de őt államtitkárként simán félreállították. Fazekas Sándor (a Nagy Megtekintő) volt ennek az ügyintézője. Fazekas felvállalta a magyar természet- és környezet ügyét úgy, hogy leépítette azt. Pipa, megoldva. Nagy István…
A zöldrefestés ellen fellépő legígéretesebb eszköz ellehetetlenítése
Tagállami nyomásra egy kulcsfontosságú rendelet „fenntarthatónak” minősíti az atomenergiát, ami meghiúsíthatja az éghajlatváltozás terén tett uniós előrelépéseket.
Az EU beintett a zöldre festésnek
Nagy többséggel, 593 szavazattal, 21 ellenszavazattal és 14 tartózkodás mellett fogadta el az Európai Parlament azt az irányelvet, amely nagyobb védelmet hivatott biztosítani a fogyasztóknak a megtévesztő üzleti gyakorlatokkal szemben. Az új szabályok értelmében ugyanis az EU-n belül ilyennek minősül, ezért tiltott lesz az úgynevezett zöldre festés, valamint a termékek hasznos élettartamának tervezett szándékos lerövidítése.