Ilyen gyorsvasutat építhetnének a kínaiak nálunk is

2023. október 1.

Hírek

Új nagysebességű vasútvonalat avattak Kínában, az ország délkeleti szélén. Annyira a szélén, hogy a 277 kilométeres új vasúti szakasz 20 km.-en át nem is a szárazföldön, hanem egy hídrendszernek köszönhetően a tenger fölött vezet. Méghozzá a geopolitikai szempontból érzékeny Tajvani-szorosnál.

A liberalizáció és a szabadpiac kicsinálja, lekaszabolja az árakat.

2023. március 20.

Hírek

Amikor először a Barcelona-Madrid vasútvonalon, ahol 300-al mennek a vonatok és 630 km-es távot 2,5 óra alatt teszik meg, liberalizálták a piacot, és a piacra lépett három társaság, az Iryo, az Avlo és az Ouigo között kirobbant a verseny, a korábbi jegyárak azonnal majd megfeleződtek.

Hasít a vasút Kínában

2017. január 3.

Hírek

Nagy sebességű vasúttal kötik össze a nagyobb kínai városok 80 százalékát 2020-ra, a hálózat hosszát 19 ezerről 30 ezer kilométerre növelik – jelentette be a kínai kormány.

Kevesebb pénz a kínai vasúti fejlesztésre

2011. december 24.

Hírek

Kína jövőre 400 milliárd jüant (14,8 ezer milliárd forint) költ vasúti infrastruktúrára 15 százalékkal kevesebbet az idei összegnél, elsősorban a júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a szuperexpresszek hibái és a vasúti minisztérium pénzügyi gondjai miatt fogják vissza a költekezést.

Európa legmodernebb vonata az Italo

2011. december 21.

Hírek

98 %-ban újrafelhasználható anyagból készült Olaszország legkorszerűbb nagysebességű vonata. Az Italo a Milánó-Róma járaton ingyenes Wi-Fi kapcsolatot és 39 fős mozitermet is kínál majd utasainak a legújabb mozipremierekkel, de lesz mobiltelefon-mentes úgynevezett relax-utastér is.