Fényből készítenek üzemanyagot a németek

2017. március 25.

Hírek

Nagy teljesítményű “mesterséges Nap” segítségével olyan eljárást fejlesztenek ki a jülichi Német Űrközpont (DLR) kutatói, amellyel fény révén üzemanyagot állíthatnak elő elsősorban nagy repülőgépek számára.

Hidrogén Hírlevél 2016 augusztus

Kiadványok

A Hidrogén Hírlevél  2016. augusztusi számának tartalma: • közös elektro-mobilitás és hidrogén-mobilitás konferencia Egyesületünk és a JÁK szervezésében, • hidrogén-technológiák szabványügyi fejleményei, • Power to Gas – egy elosztóhálózati üzemeltető szemszögéből, • új hidrogén tüzelőanyag-cellás Toyota és Hyundai modellek az olimpiá(k)ra, • hidrogén töltőállomás fejlemények Skandináviából, • háztartási tüzelőanyag-cellák helyzete és jövője Japánban.

A nagy csörte: elektromos vagy hidrogén?

2015. november 20.

Hírek

A szigorodó szabályozás miatt egy olyan háború közeleg, amivel csak nyerhet az emberiség. Az elektromos hajtás hívei csapnak majd össze azokkal az autógyártókkal, amelyek a hidrogénhajtásban látják a jövőt. Az egyik oldal árammal, míg a másik oldal hidrogénnel hajtaná meg az elektromotort. A tét hatalmas, a győztes technológiát támogató gyártók és országok akár évtizedekre is… Tovább »

Hidrogén Hírlevél 2015 április

Kiadványok

Hidrogén Hírlevél” 2015. áprilisi számában az utóbbi időszakból több külföldi hidrogén-technológiai fejleményről is beszámolunk.

Az AUDI is ráhajt az üzemanyagcellás pályára

2015. február 13.

Hírek

Valószínűleg az első üzemanyagcellás szériamodell, a Toyota Mirai bemutatása is szerepet játszott az Audi – illetve a mögötte álló VW konszern – döntésében: elkezdik fejleszteni saját üzemanyagcellás hajtásláncukat. Erre utalhat, hogy megvásárolták az ehhez szükséges szabadalmi jogokat.

Mit adagoljon a pedál? Kettészakad az autóipar?

2014. november 28.

Hírek

Nagyon úgy tűnik, hogy válaszút elé érkezett az autóipar, el kell dönteni, hogy merre megy tovább: az elektromos vagy pedig a hidrogén hajtás. Vannak, akik szilárdan ragaszkodnak eredeti elképzelésükhöz és szövetségekkel erősítik vezető pozíciójukat. Van, aki több vasat tart a tűzbe és természetesen vannak azok, akik vállalva a körhátrányt, inkább a biztosra mennek.