Egyelőre csak kirakatpolitika az új buszstratégia

2019. szeptember 25.

Hírek

A kormány koncepciója alapján a jövőben teljesen egységessé válhat a helyi közösségi közlekedés finanszírozása. 3 év múlva már kizárólag elektromos meghajtású buszokat szerezhetnek be támogatással az állami társaságok és az önkormányzatok – derült ki a Magyar Közlönyben megjelent buszstratégiából. Az elvárások és a hazai kapacitások még köszönőviszonyban sincsenek egymással.

Megjelent az első METÁR-tender. Csepp a tengerben.

2019. szeptember 9.

Hírek

Idén összesen 1 milliárd forintra lehet pályázni a megújuló energia-alapú áramtermelést támogató METÁR-rendszer első tenderkiírásában. A Magyarország energiafüggőségének mérséklését célzó, költséghatékony fejlesztések éves támogatási kerete jövőre 2,5 milliárd forintra nő.

Palkovics lapátra tette a fenntarthatóságért felelős államtitkárt

2019. augusztus 31.

Hírek

2015-2018 között a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő (NHKV) Zrt., elnök-vezérigazgatójaként nem remekelt Weingartner Balázs.  A csak “kukaholding”-nak becézett cég a szemétszállításos számlabalhéi, és az összeomlás szélére jutott hulladékgazdálkodásról lett hírhedt.  Weingartner mégis felfelé bukott: fenntarthatóságért felelős államtitkár lett. Most útilaput kötött a talpára minisztere.

30 zajmérőt kapnak a ferihegyi repülőtér mellett élők

2019. augusztus 29.

Hírek

Mától igényelhetnek kézi zajmérőt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mellett élők, a lakók között – önkormányzati közreműködéssel – harminc eszközt osztanak ki, amelyeket határozott ideig használhatnak – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Maszatol a kormány a klímasemlegességről

2019. augusztus 9.

Hírek

Szél Bernadett országgyűlési képviselő 10 kérdést tett fel a kormány klímaterveivel kapcsolatban, a válaszokból az derült ki, hogy Magyarország messze van még a klímasemlegességtől. Sem a szélerőművek jövőjéről, sem Mészáros Lőrinc szénerőművének leállításáról nincsenek tervek.

Villanyautó-támogatás: félfordulat a jó irányba

2019. július 18.

Hírek

Közel 10 milliárd adófizetői forintot költött 2016 óta a magyar állam a villanyautó-gyártók támogatására. Sajnos a támogatás tervezői egy fontos szempontot kihagytak: nem figyeltek arra, hogy a legnagyobb futásteljesítményű robbanómotoros járművek cseréjét támogassák.