A Magyar Mérnöki Kamara Környezetvédeli Tagozata szakértői anyagot állított össze, az akkumulátorgyárak szennyvíz NMP koncentráció határértékének meghatározási szempontjairól.
iváncsa
Akkucella tesztelő és megsemmisítő üzem épülhet a 14 millióra megbírságolt iváncsai kormánymutyis akkugyár mellé
Elég nagy titokban, de újabb akkumulátoripari beruházásra kapott engedélyt a Fejér megyei kormányhivataltól a dél-koreai tulajdonú SK On Hungary Kft., vette észre az Átlátszó. A cég korában 80 milliárd forintos állami támogatással épített elég komoly botrányokat kiváltó akkugyárat, ahol korábban többen rosszul lettek szabálytalanul tárolt veszélyes anyagok miatt.
Nov. 6-tól hiányosságokkal kezdi a termelést az iváncsai akkugyár
Hétfőtől kezdődik a termelés az iváncsai akkumulátorgyárban. A Szabad Európa szerint jövő év közepére állhat rá a gyár a teljes kapacitásra, de még sem az odavezető ipari vágány építése, sem a közúti kapcsolat kibővítése nem kezdődött el. A kiszolgáló infrastruktúra sincs kész, ahogy az iváncsiakat a gyár mellékhatásaitól védő létesítményeket sem kezdték el építeni.
Ennyire vehető komolyan a maradék zöldhatóság
Hiába a rosszullétek és a veszélyes vegyi anyagok egy részének „kifelejtése”, mégis megkapta a környezethasználati engedélyt az iváncsai akkugyár. A dél-koreai SK On Hungary iváncsai lítium akkumulátor üzemének indításához szükséges környezethasználati engedélyt július 25-én adta ki a Fejér Vármegyei Kormányhivatal.
Darvas Béla: Akkumulátor
„A gödi talajvízszennyezés kivizsgálásához szükséges adatokat tíz évre titkosítanák. Közegészséget érintő kérdésben történne efféle. Mindez a Samsung-per nyitányának tűnik nekem […] Jelenleg Európában talán csak Magyarországon szabad az út a környezetgyalázáshoz. Mindehhez – most úgy látszik – még titkosítás is társulhat.
Akkumulátorgyárak árnyékában
Akkumulátorgyártó nagyhatalom leszünk az Orbán kormány szándéka szerint. A szennyezést itt marad, a profit elvándorol. Jelenleg Göd, Komárom, Iváncsa, Tárnok és Sóskút érintett. Az elektromos autózási iparág potenciálisan legszennyezőbb szegmensét hozzák ide a koreai befektetők, amihez jelentős állami támogatást kapnak (szemben a hazai KKV_kal).
Szuperberuházások: sehol a zöld, digitális fordulat
Főként autó- és akkumulátorgyárakat tud továbbra is idecsalogatni a kormány, a NER agyontámogatott milliárdosai pedig nem fektetnek a magyar gazdaságba.