Folytatódik a támadássorozat Budapest első védett biciklisávjai ellen. Miután legutóbb bebizonyosodott, hogy ha szükséges, akár egy mentővel is végig lehet hajtani a sávon, a kormánysajtó újabb témát talált: a reptéri buszok közlekedését.
kerékpársáv
Kis kerékpársáv-határozó
Ahhoz, hogy Budapesten a mainál is többen biciklizzenek, többek között biztonságosabb, védett kerékpársávokra van szükség. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy tavaly a védett kerékpársávok kialakítása kapta a legtöbb szavazatot a fővárosi önkormányzat Közösségi Költségvetésének szavazásán.
Új életre kelnek a metrópótló buszok sávjai
Május 22-én átadták a felújított M3-as metró összes állomását. Mivel a metrópótlás is véget ért, már nincs szükség a buszsávokra a Váci út–Üllői út tengelyen. Mindez lehetőséget teremt a többi között arra, hogy biztonságosabbá váljon a biciklizés Budapest észak–déli tengelyén, ezzel együtt pedig csökkenjen a belváros környezeti terhelése, a mellékutcák forgalomterhelése.
Megszűnhet a kerékpárút kötelező használata a bicikliseknek
Feloldandó konfliktus, hogy a versenykerékpárosok hol kerékpározzanak: az út szélén vagy egy olyan kerékpárúton, ami a baleseti statisztikák szerint veszélyesebb, mintha az út szélén bicikliznének. Az új KRESZ-módosítás többek között az elektromos rollerek és kerékpárok megjelenésére is reagálna.
Hiba volt a nagykörúti biciklisávok részleges visszaalakítása
A nagykörúti biciklisáv az egyik legjobb dolog, ami a várossal történhetett, mert esélyt adott arra, hogy Budapest fő utcája ismét élhető legyen. Butaság, hogy a kompromisszum jegyében a városvezetés elrontja eddig talán legelőremutatóbb projektjét.
Nagykörúti mobilitás a számok tükrében
A koronavírus-járvány alatt ideiglenesen kialakított budapesti nagykörúti kerékpársáv mind a támogatói, mind az ellenzői részéről nagyon heves reakciókat váltott ki. A G7 összegyűjtötte a számokat: 10 autóra jut 1 kerékpáros a Nagykörúton, de még mindig a villamost választják a legtöbben.
Kompromisszumokkal tekereg tovább a nagykörúti kerékpársáv
Karácsony Gergely főpolgármester kompromisszumos javaslatot tett ma a nagykörúti kerékpársávok megmaradására. Az biztos, hogy szeptember 1-jével még nem változik semmi.
A fideszes új propaganda jelszó Karácsony „autósüldözése”
Szüntesse meg az iskolakezdésre a fővárosi sávlezárásokat Karácsony Gergely főpolgármester, valamint „fejezzék be az autósüldözést”! – írta ma a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a főpolgármesternek küldött levelében, amit az MTI szemlézett.
Mi legyen a nagykörúti kerékpársávokkal?
A Magyar Kerékpárosklub nevében szeretném meghívni szerda esti előadásunkra és beszélgetésünkre, amelyen a nagykörúti kerékpársávok és a körút tágabb várostervezési jövőképéről mutatjuk be a Kerékpárosklub elképzeléseit.
Sorra dőlnek a fővárosi kerékpáros forgalmi rekordok
Szerdán a Bem térnél és a Csepelre vezető Weiss Manfréd út melletti kerékpárszámlálókon is megdőltek a mindenkori rekordok.