Barion Pixel

Kis kerékpársáv-határozó

Ahhoz, hogy Budapesten a mainál is többen biciklizzenek, többek között biztonságosabb, védett kerékpársávokra van szükség. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy tavaly a védett kerékpársávok kialakítása kapta a legtöbb szavazatot a fővárosi önkormányzat Közösségi Költségvetésének szavazásán.

Új életre kelnek a metrópótló buszok sávjai

Május 22-én átadták a felújított M3-as metró összes állomását. Mivel a metrópótlás is véget ért, már nincs szükség a buszsávokra a Váci út–Üllői út tengelyen. Mindez lehetőséget teremt a többi között arra, hogy biztonságosabbá váljon a biciklizés Budapest észak–déli tengelyén, ezzel együtt pedig csökkenjen a belváros környezeti terhelése, a mellékutcák forgalomterhelése.

Megszűnhet a kerékpárút kötelező használata a bicikliseknek

Feloldandó konfliktus, hogy a versenykerékpárosok hol kerékpározzanak: az út szélén vagy egy olyan kerékpárúton, ami a baleseti statisztikák szerint veszélyesebb, mintha az út szélén bicikliznének. Az új KRESZ-módosítás többek között az elektromos rollerek és kerékpárok megjelenésére is reagálna.

Nagykörúti mobilitás a számok tükrében

A koronavírus-járvány alatt ideiglenesen kialakított budapesti nagykörúti kerékpársáv mind a támogatói, mind az ellenzői részéről nagyon heves reakciókat váltott ki. A G7 összegyűjtötte a számokat: 10 autóra jut 1 kerékpáros a Nagykörúton, de még mindig a villamost választják a legtöbben.

Mi legyen a nagykörúti kerékpársávokkal?

A Magyar Kerékpárosklub nevében szeretném meghívni szerda esti előadásunkra és beszélgetésünkre, amelyen a nagykörúti kerékpársávok és a körút tágabb várostervezési jövőképéről mutatjuk be a Kerékpárosklub elképzeléseit.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.