A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár

2020. június 9.

Hírek

Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.

Hamar népszerűek lettek Budapest új kerékpársávjai

2020. június 7.

Hírek

Egyre többen veszik igénybe a fővárosban kialakított új kerékpársávokat. Az elmúlt időszak forgalmi adatai szerint a Nagykörút lett mára Budapest egyik leggyakrabban használt bringás útvonala.

Budapesti bringás rekordot hozott a járvány

2020. május 11.

Hírek

Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése – írja közleményében a Magyar Kerékpárosklub. 19 megye 50 településén javasol új kerékpársávokat a Kerékpárosklub.

A Villányi úti kerékpársávval tovább nő az összefüggő budapesti hálózat

2020. május 10.

Hírek

Hamarosan újabb helyszínen lehet biztonságosabban kerékpározni Budapesten, a XI. kerületi Villányi úton 1,7 kilométer hosszú kerékpársávot hoznak létre, közvetlenül csatlakozva a már közkedvelt Bartók Béla úti biciklisávokhoz. Az átalakítással az autók által használható forgalmi sávok száma nem csökken. A kerékpározás rossz a gazdaságnak.

Párizs 20 millió euróval ösztönzi a karantén utáni kerékpár-használatot

2020. május 10.

Hírek

A francia kormány 20 millió eurós programmal ösztönzi a kerékpár-használatot, hogy a koronavírus-járvány miatti kijárási korlátozások feloldásakor a tömegközlekedési járművek zsúfoltságától tartó franciák gépkocsi helyett inkább biciklivel járjanak dolgozni, és hogy ne emelkedjen vissza a légszennyezettség a karantén előtti szintre. Az autós lobbi dühöng.

Újabb biciklis fejlesztések Budapesten: kerékpársáv létesül a Nagykörúton

2020. április 26.

Hírek

A járványügyi helyzethez kapcsolódóan megvalósítható kerékpárosbarát intézkedéssorozat következő lépéseként Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épül ideiglenes kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára átmenetileg egysávos lesz, a jelentősen visszaesett közúti forgalom miatt azonban nem számítunk érdemi közúti… Tovább »

Ideiglenes kerékpársávok segítik a fővárosi közlekedést járvány idején

2020. április 5.

Hírek

A Fővárosi Önkormányzat néhány fontos útvonalon ideiglenes kerékpársávok kialakításáról döntött. Ezzel a lépéssel a fővárosiak munkába járását és a biztonságos közlekedést kívánják segíteni a koronavírus-járvány idején. A BKK és a Budapest Közút szakemberei a terveket elkészítették, a kivitelezés már a napokban elindulhat.

Demonstráció a kerékpársávért és a korzóért

2016. július 11.

Helyszín: Budapest, Bartók Béla út

Programok

A főváros – korábbi terveivel ellentétesen – nemet mondott a Bartók Béla út fejlődésére, titokban úgy döntött, mégsem építi meg a Bartók Béla útra tervezett kerékpársávot és korzót. Az Újbuda Városfejlesztési Koncepciójában is szereplő, a környék lakóinak, üzleteinek és az itt közlekedőknek is kedvező átalakítás nélkül megállhat a Bartók Béla út fejlődése, Dél-Buda legszebb utcája… Tovább »

Kerékpársávért és korzóért lesz demonstráció hétfőn a Bartók Béla úton

2016. július 8.

Hírek

A főváros – korábbi terveivel ellentétesen – nemet mondott a Bartók Béla út fejlődésére, titokban úgy döntött, mégsem építi meg a Bartók Béla útra tervezett kerékpársávot és korzót. Az Újbuda Városfejlesztési Koncepciójában is szereplő, a környék lakóinak, üzleteinek és az itt közlekedőknek is kedvező átalakítás nélkül megállhat a Bartók Béla út fejlődése, Dél-Buda legszebb utcája… Tovább »

Hungarikum a fonódó bicikliút?

2015. december 3.

Hírek

Fonódik a bicikliút is a budai fonódó villamos mellett – ezt állítják a biciklisek, akik szerint a bicikliút nagyon keskeny, fákat, oszlopokat és egy trafóházat is ki kell kerülni. Mások szerint nem csak a bicikliúttal van gond.