Az Európában eladott elektromos autók mindössze 17%-a tartozik az olcsóbb árkategóriába, miközben a belsőégésű motoroknál ez az arány 37%. A T&E tanulmányából az derül ki, hogy az autógyártók lassítják az elektromos átmenetet azzal, hogy drága, nagy hatótávolságú és feleslegesen nagy méretű autókat gyártanak.
kínai terjeszkedés
Titkos a Kínának odaígért magyarországi nagyprojektek listája!
Még októberben vett részt Orbán Viktor miniszterelnök (egyedüliként az uniós vezetők közül) a kínai „Egy övezet, egy út” program találkozóján Pekingben. A szűkszavú beszámolók szerint „tíz gazdasági jellegű megállapodást” is aláírt Magyarország és Kína a találkozón. Hogy pontosan miket, arról se a miniszterelnök, se a kormánysajtó nem számolt be.
Íme a legújabb védett láp irtó természetromboló giga orbáni ingatlanmutyi
Kétkerületnyi titokzatos vállalkozási területet jelölt ki egy mostani kormányhatározattal megfejelt kormányrendelet törvény által védett lápokon, a Pesti-síkba benyúló turjánvidéken. Mi lesz most, mi lehet most? Erősebb-e egy kormányrendelet a törvénynél? Miért nem készült hatásvizsgálat? Ennek járt utána a Telex.
Az Orbán-kormány a kínaiak megbízásából veszi meg a Liszt Ferenc repteret
Róna Péter a Klubrádióban beszélt arról, hogy megítélése szerint a Liszt Ferenc repülőteret a kínaiak megbízásából vennék vissza. Az Orbán-kormány, bár korábban a halasztás mellett döntött, az államosítást régóta tervezi, most pedig a jelek szerint el is határozta magát.
Szijjártó Péter két újabb zöld szempontból kérdéses kínai beruházásról állapodott meg
Két újabb kínai vállalati beruházásról született megállapodás összesen 35 milliárd forint értékben, és a kormány célja, hogy továbbra is Magyarország legyen a kínai cégek első számú beruházási célpontja a térségben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tegnap a kínai Tiencsinben.
Még nagyobb kínai ökogyarmat leszünk
Újabb akkus gigaberuházás jöhet Magyarországra. Erős jelek mutatnak arra, hogy a világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártója, a Volkswagent is kiszolgáló kínai Sunwoda hazánkban hozza létre európai bázisát. Mi fizetjük a természeti erőforrásaink lerablását.
Európát célozta be a kínai autóipar, de mitől növekszik ilyen rohamosan?
A kínai autóipar mára globálisan kiemelt jelentőségű lett, ugyanis Kína exportban 2022-ben lekörözte Németországot: utóbbi 2,61 millió autót exportált, míg Kína 3,11 milliót, így csupán Japán előzi meg.