Kitiltják a dízelautókat 4 fővárosból

2016. december 3.

Hírek

Évente 3 millió ember halálát okozza a légszennyezés, és ez főleg a városokban okoz problémát. A világ legnagyobb városai közül Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, és most közösen jelentették be, hogy 2025-től kitiltják útjaikról a dízel járműveket.

A városi légszennyezés évi 400 ezer európai korai halálához vezet

2016. november 24.

Hírek

Támogatják a légszennyező anyagokra vonatkozó nemzeti határértékek szigorítását az EP-képviselők. A legfontosabb légszennyezők közül a szálló por fő forrása a fűtés, az ipar és a közlekedés. A nitrogén-oxidok főként a közlekedésből, a kén-oxidok az energia-előállításból származnak. Szinte az összes ammóniát a mezőgazdaság bocsátja ki, a szén-monoxid legfőbb kibocsátója a fűtés és a közlekedés, a legtöbb… Tovább »

Az autóipar történetének csúcskártérítését fizeti a VW

2016. október 26.

Hírek

Egy amerikai szövetségi bíróság véglegesen jóváhagyta a Volkswagen által fizetendő kártérítés összegét nyolc hónappal a botrány kirobbanása után. Tegnap egy szövetségi bíró 14,7 milliárd dollár kártérítést állapított meg.

Euro 5 és Euro 6 a gyakorlatban

2016. június 10.

Hírek

Franciaországban, Németországban és Angliában megvizsgálták a közlekedési hatóságok néhány gépkocsi levegőszennyezését menet közben. Az eredmények azt mutatják, hogy az autógyárak kreatívan értelmezik az előírásokat, és vigyáznak, nehogy az autók túl tiszta levegőt bocsássanak ki.

Dízelbotrány: újabb 30 autótípusnak feltűnően magas a CO2 kibocsátása

2016. május 21.

Hírek

A német kormány a Volkswagen-csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben vizsgálatot indított 30 dízelüzemű autótípus feltűnően magas szén-dioxid-kibocsátása miatt – mondta Berlinben a szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, megerősítve az ügyről szóló sajtójelentéseket.

A dieseleseken már a réven sincs nyereség

2016. március 11.

Hírek

Európában még tart a diesel vonal, a japánok viszont a benzin-hibrid területen nyomulnak. Ez meg is látszik a levegő szennyezettségi adatokban.

Elfogadta az EU a lex Volkswagent

2016. február 12.

Hírek

Mostantól az EU-ban valós vezetési feltételek mellett mérik fel a gépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátását. Az ok nyilvánvalóan a Volkswagen-botrány.

Tovább áradhat a dízelekből a nitrogéndioxid, mint lehetne?

2016. február 6.

Hírek

A tét az volt, hogy kapnak-e az autógyárak még vagy tíz év haladékot arra, hogy a forgalomba kerülő személygépkocsik és kisteherautók használat közbeni nitrogéndioxid-kibocsátását az Euro 6 előírás szerinti 80 mg/km alá szorítsák.

Mikor lesz Euro 6 az Euro 6?

2016. január 28.

Hírek

A Levegő Munkacsoport tiltakozik az Európai Bizottság javaslata ellen, amely a gépkocsik károsanyag-kibocsátását valós körülmények között mérő (RDE) tesztelési eljárás alkalmazását közel tíz évre tolná ki.