Tovább áradhat a dízelekből a nitrogéndioxid, mint lehetne?

2016. február 6.

Hírek

A tét az volt, hogy kapnak-e az autógyárak még vagy tíz év haladékot arra, hogy a forgalomba kerülő személygépkocsik és kisteherautók használat közbeni nitrogéndioxid-kibocsátását az Euro 6 előírás szerinti 80 mg/km alá szorítsák.

Mikor lesz Euro 6 az Euro 6?

2016. január 28.

Hírek

A Levegő Munkacsoport tiltakozik az Európai Bizottság javaslata ellen, amely a gépkocsik károsanyag-kibocsátását valós körülmények között mérő (RDE) tesztelési eljárás alkalmazását közel tíz évre tolná ki.

Dieselbotrány: VW után Renault

2016. január 15.

Hírek

A Renault autógyár megerősítette, hogy a francia hatóságok házkutatást tartottak a vállalat több részlegénél a Volkswagen-motorok emissziós értékeivel kapcsolatos botrányt követően indított vizsgálat keretében, de nem találtak csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motort. Szoftver nincs, de légszennyezés van.

Pert indított a VW ellen az USA

2016. január 5.

Hírek

Polgári peres eljárásra vonatkozó keresetet nyújtottak be Detroitban a német Volkswagen ellen, mert csalt, adatokat hamisított és becsapta az amerikai környezetvédelmi hatóságot.

Feladták a leckét a környezetvédelmi minisztereknek

2015. december 15.

Hírek

Holnap alakítják ki közös álláspontjukat Brüsszelben az uniós tagállamok környezetvédelmi miniszterei arról, hogyan térjünk át a személygépkocsik és a kisteherautók levegőszennyezését (közöttük a nitrogénoxidok kibocsátását) használat közben mérő tesztelési eljárásra.

Bohózat helyett érdemi szmogriadót Budapestnek!

2015. november 11.

Hírek

A jelenlegi “kirakat” budapesti szmogriadó-rendelet szigorítását kéri a Levegő Munkacsoport abban a levélben, amelyet ma juttatott el Tarlós István főpolgármesternek.

A Volkswagen-botrány tanulsága: a jogszabályokat végre kell hajtatni

2015. november 9.

Hírek

Védjék meg Európa lakosságát az autógyárak és más iparágak manipulatív viselkedésétől, csalásaitól – ezzel a kéréssel fordult 39 európai környezetvédő civil szervezet (közöttük a Levegő Munkacsoport) Donald Tuskhoz, az Európai Tanács elnökéhez, Jean-Claude Junckerhez, az Európai Bizottság elnökéhez és Martin Schulzhoz, az Európai Parlament elnökéhez.

A Volkswagen penget a tulajok helyett

2015. november 7.

Hírek

A Volkswagen konszern magára vállalja a ténylegesnél alacsonyabbnak feltüntetett szén-dioxid-kibocsátási értékek miatt a járművek tulajdonosaira esetleg utólagosan háruló adófizetési kötelezettségeket.

Kevesebb adóbevétel az üzemanyagokon – több szennyezés

2015. november 1.

Hírek

2004 és 2014 között a 95-ös benzin adója reálértéken 37, a gázolajé pedig 29 százalékkal csökkent Magyarországon. Ezt mutatta egy új tanulmány, ami szerint Európa-szerte folyamatosan csökken az üzemanyagadó, ami jelentősen ösztönzi a közúti közlekedés növekedését. Évi 4 milliárd euró támogatás a környezetszennyező közúti áruszállításnak.

Mennyire lesz tisztább Európa levegője?

2015. október 30.

Hírek

Az Európai Parlament (EP) szerdai szavazásán olyan jogszabály-módosítást hagyott jóvá, aminek köszönhetően hosszabb távon tisztább lehet Európa levegője. Nem támogatta ugyanakkor a Parlament a Környezetvédelmi Bizottságának azon javaslatait, amelyek korábbra is érzékelhetővé tehették volna a levegőminőség javulását. Most a tagországok környezetvédelmi miniszterein van a sor.