Barion Pixel

2 milliárdból újult  meg a királyréti és a kemencei erdei vasút

Nagy István agrárminiszter  a szokolyai átadáson elmondta, hogy a Királyréti Erdei Vasút teljes, 10 km-es szakaszán új, korszerű beton keresztaljak kerültek a régi fa talpfák helyére, megújultak a peronok, a vízelvezető rendszer, a pályaszakasz hidai és a váltók is. Kismaroson és Szokolyán zajcsökkentő betéteket helyeztek el.

Hiúzlábnyom vagy buldózer? – Te mit szeretnél legnagyobb érintetlen erdőnkben látni?

Egyik utolsó érintetlen erdőnk csendjét hamarosan munkagépek zaja verheti fel. A közkedvelt börzsönyi kirándulóhely, a Csarna-völgy került veszélybe a benne élő állatokkal – többek között egy hiúzzal – együtt, a terület kezelője ugyanis beadta engedélykérelmét kisvasút építésére és ezzel egy komoly beruházásra. December 6-án dől el, hogy a Csarna-völgy továbbra is hazánk legnagyobb háborítatlan erdeje…

Ismét veszélyben a Csarna-völgy

Magyarország legnagyobb érintetlen erdejének csendjét hamarosan felverheti a vasútépítő munkagépek zaja, ami komoly veszélyt jelent a ritka fajokat is magába foglaló helyi élővilágra. Fenntartható-e az olyan turizmus, amely a természeti értékekre épül, ugyanakkor a hozzá kapcsolódó fejlesztéseknek éppen ezen értékek sokasága eshet áldozatul?

A Börzsönyben indul a kisvasúti megújulás

Elsőnek a kemencei kisvasút meghosszabbítására kerül sor a kormány által a kisvasútfejlesztésre még tavaly megítélt 10 milliárdos keretből – mondta Révész Máriusz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztésével és népszerűsítésével összefüggő feladatok ellátásáért felelős kormánybiztos.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.