Hírek
Miközben az Orbán kormány folyamatosan bünteti az ellenzéki fővárost, 300 milliárd forint közvetlen uniós forrás érkezését jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester Brüsszelben. A pénz több mint felét a közösségi közlekedés fejlesztésére szánják.
Hírek
Egyetlen km. új metró- vagy villamosvonal építése nélkül ér véget Karácsony Gergely első főpolgármesteri ciklusa Budapesten. Uniós források hiányában, illetve a kormány segítsége nélkül szinte lehetetlen pénzt szerezni ilyen volumenű projektekre. Ugyanakkor akad néhány jó példa arra, miként finanszírozzák a hasonló gigaberuházásokat más nagyvárosokban, igaz, még ezekhez is a kormány jóindulatára, illetve néhány törvénymódosításra lenne… Tovább »
Hírek
Az elmúlt napokban a hírklikk összeszedte a kormány által készített nemzeti helyreállítási terv legfontosabb elemeit és részletezte, hogy az Európai Uniótól érkező 5760 milliárd forint milyen fejlesztésekre menne el. A megfogalmazott projektek értelmezéséhez Jávor Benedek, Budapest brüsszeli képviseletének vezetője segítségét kérték, aki részletesen elemezte a tervezetet.
Hírek
2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.
Hírek
Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »
Hírek
A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »
Hírek
Aligha akad olyan Budapesten élő ember, aki ne egy élhetőbb, otthonosabb, biztonságosabb, csendesebb és tisztább levegőjű fővárosban szeretne élni. Tizenöt budapesti helyszínen indulnak forgalomcsillapítási mintaprojektek.
Hírek
Az október 13-i választást követően új hivatal jött létre a budapesti városvezetésben: nem sokkal azután, hogy geopolitikai elemzőként könyve jelent meg az emberiség előtt álló globális problémákról, Dorosz Dávid lett a főváros első klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese. Az új pozícióval járó munkákról, többek között a budapesti tömegközlekedés átalakításáról, a város rendelkezésére álló forrásokról és az atlétikai… Tovább »