300 milliárd uniós támogatásból zöldül tovább Budapest

2024. január 24.

Hírek

Miközben az Orbán kormány folyamatosan bünteti az ellenzéki fővárost, 300 milliárd forint közvetlen uniós forrás érkezését jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester Brüsszelben. A pénz több mint felét a közösségi közlekedés fejlesztésére szánják.

Ki a hunyó, hogy nem épül Budapesten sem új metró, sem új villamos?

2023. november 4.

Hírek

Egyetlen km. új metró- vagy villamosvonal építése nélkül ér véget Karácsony Gergely első főpolgármesteri ciklusa Budapesten. Uniós források hiányában, illetve a kormány segítsége nélkül szinte lehetetlen pénzt szerezni ilyen volumenű projektekre. Ugyanakkor akad néhány jó példa arra, miként finanszírozzák a hasonló gigaberuházásokat más nagyvárosokban, igaz, még ezekhez is a kormány jóindulatára, illetve néhány törvénymódosításra lenne… Tovább »

A helyreállítási terv gyakorlatilag semmilyen kritériumnak nem felel meg

2021. április 25.

Hírek

Az elmúlt napokban a hírklikk összeszedte a kormány által készített nemzeti helyreállítási terv legfontosabb elemeit és részletezte, hogy az Európai Uniótól érkező 5760 milliárd forint milyen fejlesztésekre menne el. A megfogalmazott projektek értelmezéséhez Jávor Benedek, Budapest brüsszeli képviseletének vezetője segítségét kérték, aki részletesen elemezte a tervezetet.

Álláspontok között nincs átkelés – összefoglaló a hídvitáról

2021. március 6.

Hírek

2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.

Schneller: Budapestnek szüksége van hidakra

2021. január 19.

Hírek

Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »

Vajon mennyi értelmetlen pénzt és energiát költünk még Orbán Lopakodó Olimpia Programjára?

2020. december 12.

Hírek

A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »

Dorosz Dávid: A klímakatasztrófa nem a jegesmedvékről szól, hanem a mi életünkről

2020. február 9.

Hírek

Az október 13-i választást követően új hivatal jött létre a budapesti városvezetésben: nem sokkal azután, hogy geopolitikai elemzőként könyve jelent meg az emberiség előtt álló globális problémákról, Dorosz Dávid lett a főváros első klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese. Az új pozícióval járó munkákról, többek között a budapesti tömegközlekedés átalakításáról, a város rendelkezésére álló forrásokról és az atlétikai… Tovább »