Így is csökkenthető az orosz olajfüggés: kétütemű robogók tiltása, és autómentes vasárnapok

2022. május 14.

Hírek

Mindenkit rá kellett, hogy döbbentsen Oroszország agressziója Ukrajna ellen, hogy nemcsak az éghajlati katasztrófa előidézésével, hanem hazánk kiszolgáltatottságával is fizetünk azzal, hogy gazdaságunkat, életünket a fosszilis energiára és különösen az import fosszilis energiára alapoztuk. Ezt a helyzetet mi hoztuk létre, nekünk is kell helyrehoznunk. Civilek nyílt levélben kérik a budapesti önkormányzatokat a kőolajfelhasználás csökkentésének elősegítésére.

A zöld közlekedéspolitika nem a felső középosztály hibrid terepjáróinak közpénzből való finanszírozását jelenti

2021. december 23.

Hírek

A mobilitás biztosítása az igazságos klímaátmenet egyik kulcskérdése a magyar lakosság számára Jávor Benedek szerint. A Párbeszéd politikusa a párt alapítványával és más intézményekkel zöld rezsicsökkentési javaslaton dolgozik, amiből legszegényebbek sem maradnának ki. Energia Alapcsomagot, osztrák mintára pedig klímajegyet vezetnének be, miközben meglepő eredményekkel járó, átfogó tanulmányt készítettek a magyarok zöldkultúrájáról. A thevip interjúja.

A kormány felemás vasúttámogatási politikája

2021. szeptember 1.

Hírek

A vasút versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a légi és közúti közlekedés támogatásának megszüntetése. A Levegő Munkacsoport támogatja a célkitűzést, azonban aligha valósítható meg, ha a kormány továbbra is hatalmas összegekkel támogatja a légi és közúti közlekedést.

Álláspontok között nincs átkelés – összefoglaló a hídvitáról

2021. március 6.

Hírek

2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.

Vajon mennyi értelmetlen pénzt és energiát költünk még Orbán Lopakodó Olimpia Programjára?

2020. december 12.

Hírek

A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »

A Galvani híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója

2020. szeptember 22.

Hírek

A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »

Én még a gyalogosoktól is szednék aszfaltkoptatási díjat

2020. szeptember 2.

Hírek

Nem a környezettudatosság a fontos, hanem a környezetvédelmi szabályok, melynek betartására az embereket rá kell szorítani. A sofőr nélküli autók mindent megváltoztatnak. 10 évünk van erre felkészülni – véli a greenfo podcastjának vendége: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője, közlekedési témafelelőse, akinek címbeli mondata a magánvéleménye.

Mennyire népszerű(tlen) a gépkocsi-forgalom korlátozása?

2020. augusztus 28.

Hírek

Amikor felmerül, hogy korlátozni kell a gépkocsi-forgalmat Budapesten (is), akkor általában mindenki egyetért. Amikor viszont sor kerül(ne) a gyakorlati lépésekre, nemritkán komoly tiltakozás bontakozik ki. A politikusok pedig sokszor már előre félnek a tiltakozásoktól, ezért halogatják az intézkedések megtételét. Vajon igazuk van-e?

Ausztriában 40 eurónál kezdődnek a repülőjegyek

2020. június 13.

Hírek

Gyökeresen átírja a légiközlekedés szabályozását az osztrák kormány: megtiltják az önköltséget nem fedező jegyek árusítását, a rövid utakat megadóztatják, és megszüntetik az olcsó jegyeket. Minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni az országban, ami kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal-ami minket is érint.

A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár

2020. június 9.

Hírek

Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.