Hírek
Mindenkit rá kellett, hogy döbbentsen Oroszország agressziója Ukrajna ellen, hogy nemcsak az éghajlati katasztrófa előidézésével, hanem hazánk kiszolgáltatottságával is fizetünk azzal, hogy gazdaságunkat, életünket a fosszilis energiára és különösen az import fosszilis energiára alapoztuk. Ezt a helyzetet mi hoztuk létre, nekünk is kell helyrehoznunk. Civilek nyílt levélben kérik a budapesti önkormányzatokat a kőolajfelhasználás csökkentésének elősegítésére.
Hírek
A mobilitás biztosítása az igazságos klímaátmenet egyik kulcskérdése a magyar lakosság számára Jávor Benedek szerint. A Párbeszéd politikusa a párt alapítványával és más intézményekkel zöld rezsicsökkentési javaslaton dolgozik, amiből legszegényebbek sem maradnának ki. Energia Alapcsomagot, osztrák mintára pedig klímajegyet vezetnének be, miközben meglepő eredményekkel járó, átfogó tanulmányt készítettek a magyarok zöldkultúrájáról. A thevip interjúja.
Hírek
A vasút versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a légi és közúti közlekedés támogatásának megszüntetése. A Levegő Munkacsoport támogatja a célkitűzést, azonban aligha valósítható meg, ha a kormány továbbra is hatalmas összegekkel támogatja a légi és közúti közlekedést.
Hírek
2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.
Hírek
A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »
Hírek
A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »
Hírek
Nem a környezettudatosság a fontos, hanem a környezetvédelmi szabályok, melynek betartására az embereket rá kell szorítani. A sofőr nélküli autók mindent megváltoztatnak. 10 évünk van erre felkészülni – véli a greenfo podcastjának vendége: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője, közlekedési témafelelőse, akinek címbeli mondata a magánvéleménye.
Hírek
Amikor felmerül, hogy korlátozni kell a gépkocsi-forgalmat Budapesten (is), akkor általában mindenki egyetért. Amikor viszont sor kerül(ne) a gyakorlati lépésekre, nemritkán komoly tiltakozás bontakozik ki. A politikusok pedig sokszor már előre félnek a tiltakozásoktól, ezért halogatják az intézkedések megtételét. Vajon igazuk van-e?
Hírek
Gyökeresen átírja a légiközlekedés szabályozását az osztrák kormány: megtiltják az önköltséget nem fedező jegyek árusítását, a rövid utakat megadóztatják, és megszüntetik az olcsó jegyeket. Minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni az országban, ami kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal-ami minket is érint.
Hírek
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.