Bukaresti buszokat és behajtási díjat Budapesten

2012. január 10.

Hírek

A BKV súlyos finanszírozási gondjaira kínál megoldást a Levegő Munkacsoport. A civil szervezet az uniós források ésszerűbb felhasználását, valamint „a használó és a szennyező fizet” elvek következetes alkalmazását ajánlja Tarlós István főpolgármesternek. Elhalasztják a BKV ügyében holnapra összehívott rendkívüli közgyűlést. 42 milliáros büntetési csekk Matolcsy Györgynek.

Hamarosan BKV stop jöhet

2012. január 5.

Hírek

Január végén, de legkésőbb február elején leáll a BKV, ami egyet jelent a fővárosi tömegközlekedés összeomlásával, ha a cég nem jut hozzá a hárommilliárd forintnyi zárolt támogatáshoz.

Emelkedő energiaárak

2011. december 29.

Hírek

Emelkednek a lakossági energiaárak január 1-jén az inflációt meg nem haladó mértékben. A villamos energia 2,7 százalékkal, a földgáz és a távhő ára pedig 4,2-4,2 százalékkal nő. Januártól átlagosan mintegy 1,6 %-kal emelkednek a közösségi közlekedési tarifák a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint.

Átalakuló közlekedési tarifák

2011. december 29.

Hírek

A vasúti és autóbuszos helyi, helyközi közösségi közlekedési szolgáltatás kikerül a hatósági áras körből jövő áprilisban, ettől kezdve a helyközi közlekedésnél az állam, a helyinél pedig az önkormányzat a szolgáltatókkal közösen alakítja ki az árakat a közszolgáltatási szerződésben.

Addig utazzatok a metrón, amíg össze nem nyomnak!

2011. december 29.

Hírek

Az új évtől a gépjárműveknek fizetős lesz a városközpontba való behajtás, így a metróval utazók számának jelentős növekedése várható. Ezért állnak munkába a nyomóemberek a milánói metrón.

Kevesebb pénz a kínai vasúti fejlesztésre

2011. december 24.

Hírek

Kína jövőre 400 milliárd jüant (14,8 ezer milliárd forint) költ vasúti infrastruktúrára 15 százalékkal kevesebbet az idei összegnél, elsősorban a júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a szuperexpresszek hibái és a vasúti minisztérium pénzügyi gondjai miatt fogják vissza a költekezést.

A dugódíj nem pénzbehajtási díj!

2011. november 29.

Hírek

Tarlós István legutóbbi nyilatkozatai a dugódíjjal kapcsolatban érthetetlenek és romboló hatásúak. Súlyosan veszélyeztetik a BKV fejlesztését, a közlekedési dugók enyhítését, a városi környezet javítását segítő eszköz bevezetését. A behajtási díj nem a város költségvetési lyukainak betömítésére szolgál, és úgy kell bevezetni, hogy a lakosság ne egy újabb sarcként élje meg.

Hogyan mentsük meg a közösségi közlekedést?

2011. november 19.

Hírek

A kormány brutálisan megvágja a közösségi közlekedés támogatását és újabb kedvezményeket ad a közútnak. Ennek eredménye az utazókat sújtó áremelés lehet, emellett külföldi kamionok tízezrei zúdulnak útjainkra. Az LMP olyan indítványokat nyújt be, amellyel a közösségi közlekedés valamennyi szereplője jól járhat.

Jön a közösségi közlekedési adó?

2011. október 27.

Hírek

Közösségi közlekedési adó bevezetését javasolják budapesti kormánypárti parlamenti képviselők az Országgyűlésnek, ezért módosító javaslatot nyújtottak be az egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló indítványhoz. Új forrás a BKV fenntartásához.

Megújul az 1-es és 3-as villamosvonal

2011. szeptember 19.

Hírek

Tegnap aláírta az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztésének uniós támogatási szerződését Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Mobilitási Hét Andrássy út rendezvényén.