Miközben az Orbán kormány folyamatosan bünteti az ellenzéki fővárost, 300 milliárd forint közvetlen uniós forrás érkezését jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester Brüsszelben. A pénz több mint felét a közösségi közlekedés fejlesztésére szánják.
közösségi közlekedés
Csak a kisföldalatti felújítása és meghosszabbítása 106 milliárd lenne
A kormány 300 milliárd forintot költene a „Rákosdubaj” körüli szükséges állami infrastrukturális fejlesztésekre, Karácsony Gergely szerint ez kevés. A BKK Beruházás szakterülete 106 milliárd forintra teszi csak az M1-es metróvonal meghosszabbítását.
3 zöld közlekedési eszköz, amit korán megismertethetsz a gyerekeddel
A mai gyerekek számára magától értetődő és teljesen természetes, hogy ha el akarunk valahova jutni, akkor kocsiba ülünk és már indul is az autó. A mi felelősségünk szülőként, hogy idejében elkezdjük őket a környezetvédelemre tanítani és megmutassuk nekik, hogy milyen sok alternatíva lehetséges a közlekedés kiváltására zöld módon: azaz a környezetet egyáltalán nem – vagy…
Ki az autóból, ha élhető városokban akar lakni
Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban.
Marad a Budapest-bérlet – megállapodott a BKK, a Volánbusz és a MÁV-HÉV
Továbbra is egységes tarifarendszerrel használhatják a főváros környékéről Budapestre, valamint az ellenkező irányokba közlekedő menetrend szerinti járatok utasai a 2011 óta létező Budapest-bérletet, miután megállapodott az érintett 3 cég.
Januári benzinár-emelkedés – így maradhat több a pénztárcánkban
2024 Január 1-jétől várhatóan több mint 40 forinttal kell többet fizetni egy liter üzemanyagért. Mélyen a pénztárcába kell tehát nyúlnia azoknak, aki rendszeresen autóznak, nem is beszélve a folyamatos parkolóhely-vadászat okozta stresszről. Pedig van alternatíva – a BKK most összegyűjtött 4+1 érvet, amiért megéri közösségi közlekedésre váltani az új évben.
Lázár János büntetné a fővárosiakat és alávágna az önkormányzatnak
Közel 20 évvel vetné vissza a fővárosi tömegközlekedést, ha a minisztérium megszüntetné az együttműködést. Az állam Tarlós István idején azzal az ígérettel vette át a HÉV-eket, hogy az utasok nem járhatnak rosszabbul. A BKK elmondta, kik járnak a legrosszabbul, ha Lázár János kivezeti a MÁV-ot Budapestről.
Az ünnepi időszakban több mint kétszer drágább vonattal utazni Budapestre vagy a fővárosból külföldre, mint repülővel
Az ünnepi időszakban hazánkban is megugrik az utazások száma, hiszen ilyenkor nagy számban látogatnak haza külföldi magyarok, és itt élő honfitársaink is szívesen utaznak külföldre. A Greenpeace az év utolsó hónapját nézve összehasonlította Budapest és 12 európai nagyváros között a vasúti és légi közlekedés árait, az eredmény pedig lehangoló: vonatjegyre átlagosan több mint kétszer annyit…
Az Orbán kormány járatritkítást tervez több HÉV vonalon, ami Karácsony szerint elfogadhatatlan
Miközben a kormány számolatlanul önti a milliárdokat a stadionokba, a határontúli fociba, és egyéb megkérdőjelezhető területekre, annyira nem bírja működtetni az állam a HÉV-eket, hogy járatritkítást terveznek több vonalon januártól.
December 11-től ismét jár a fogaskerekű
Ismét közlekedik a fogaskerekű 2023. december 11-től. Az alacsony forgalmú időszakokban a környezeti zajterhelés további csökkentése érdekében a Telefogast részben a 60B Telebusz váltja fel.