Az ingyenes tömegközlekedés felemás tapasztalai

2016. október 13.

Hírek

2013-ban Észtország fővárosában, Tallinnban ingyenessé tették a helyi lakosoknak a tömegközlekedést. A közgazdászok már akkor megkongattág a vészharangot, hogy így a város 20 millió eurós profittól esik el évente, és ezt nem engedheti meg magának. A hivatalos cél az volt, hogy csökkenjen a városban a közúti forgalom, és az emberek megspórolják a bérlet árát.

Egyre látványosabb a budapesti tömegközlekedés leszakadása

2016. szeptember 20.

Hírek

Drága a budapesti közlekedés, cserébe alig fejlesztik, egyre látványosabb a magyar főváros tömegközlekedésének leszakadása a régió fővárosaihoz képest. Egy osztrák havi átlagfizetésből majdnem háromszor annyi bécsi jegy jön ki, egy szlováknak a pozsonyiból is dupla annyi, mint amennyi jegyet lehet venni a magyar átlagbérből.

Mi a dugódíj, és kell-e Budapestnek?

2016. szeptember 11.

Hírek

Ha hiszünk az önbeteljesítő jóslatokban, komolyan aggódhatunk, hogy a főváros záros határidőn belül bevezeti az évi ötezer forintos Budapest-matricát, amelyet mindenkinek meg kellene vásárolni, aki Budapest határain belül autóval közlekedik – akár a fővárosban él, akár nem. Az elképzelés valamiért az elmúlt hetekben ismét felvetődött, noha semmivel sem okosabb ötlet, mint tavaly volt, amikor először… Tovább »

Mi lesz a pécsi közlekedéssel?

2016. augusztus 29.

Hírek

Továbbra sincs koncepciója a hét éve hatalmon lévő városvezetésnek a pécsi közlekedés fejlesztésére, ezért nincsenek előremutató intézkedések sem. Sodródnak az árral, intézkedések csak kényszer hatására, illetve ötletszerűen történnek – írja a pécsi LMP közleményében.

Tarol a bécsi tömegközlekedés

2016. július 21.

Hírek

Újabb rekordot döntött az éves bérletek száma az osztrák fővárosban. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien adatai szerint jelenleg 715 ezren utaznak éves bérlettel a város tömegközlekedési eszközein.

Szükség van a Déli pályaudvarra

2016. május 21.

Hírek

A Budán élők és dolgozók érdekére hivatkozva a Déli pályaudvar egyes funkcióinak megtartása mellett foglalt állást Láng Zsolt II. kerületi polgármester.

Jövőre megszűnik a Déli pályaudvar

2016. május 9.

Hírek

A költségvetési törvényjavaslat alapján már sejthettük, hogy a kormány végérvényesen elszánta magát a Déli pályaudvar megszüntetésére. Most azonban már biztos, hogy jövőre kiveszik a közlekedési hálózatból a pályaudvart. Fél napig úgy tűnt, vége a Déli pályaudvarnak, de mégsem…

120 éves a budapesti földalatti közlekedés

2016. május 2.

Hírek

120 éve, 1896. május 2-án indult el Budapesten a korának műszaki színvonalát messze meghaladó Millenniumi Földalatti Vasút. A magyar főváros a lóvasút után, a gőzvontatás lépcsőjét elhagyva, egyenesen a villamos-vontatás kor-szakába lépett, így Budapesten jelent meg először a kontinentális Európában egy teljesen villamos üzemű földalatti vonal.

M3: az Astoriánál szívjuk a legnagyobbat

2016. május 2.

Hírek

A belvárosban működésképtelen lesz a metrópótlás a tervezők szerint, a kiskörúti szakaszon ugyanis a pótlóbuszoknak a villamosokkal együtt kell majd araszolniuk a síneken. Mégpedig annyinak, amennyi egyszerűen nem fér el dugulás nélkül- írta az origo. Az M3 felújítása novemberben indul, elsőként az északi és a déli szakaszoknak fognak nekiesni.

Kell a Déli a környezetbarát közlekedéshez?

2016. március 22.

Hírek

A Magyar Közlekedési Klub arra kéri a Kormányt, hogy álljon el a Déli pályaudvar bezárására vonatkozó terveitől. A “budai vasúti fejlesztések” című, félrevezető mázba csomagolt értelmetlen kontárkodásnak csak a tervezési része annyiba kerül, amennyiből például a regionális vasúthálózaton komoly eredményeket lehetne elérni kerékpártárolók vagy új megállóhelyek létesítése terén.