40 milliárddal (!) benézték 3-as metró felújítását

2017. május 30.

Hírek

Kissé megugrott a 3-as metró felújításának összköltsége. A kormány eredetileg 137,5 milliárd forintos keretet határozott meg a projektre, de a projekt ennél 20-30 %-kal drágább lesz, 30-40 milliárd forinttal több pénzre van szükség a munkálatokra.

Tarlós pofonja a Combinónak – eltörölték a nagykörúti lámpaprogramot

2017. április 26.

Hírek

Tovább folytatódnak a budapesti tömegközlekedésellenes intézkedések, miután ma eltörölték a körúton a villamosokat előnyben részesítő lámpaprogramot is. A változtatás a villamospótlás leple alatt történt, röviddel azután, hogy lejárt az EU felé tett kötelezettségvállalás, így már nem kell visszafizetni az erre kapott uniós támogatást.

Bécsben már több az éves bérlet, mint az autó

2017. február 4.

Hírek

Több rekordot is tartogatott 2016 az osztrák főváros tömegközlekedése számára: először lépte át az utasszám a 950 milliót, ráadásul már több éves bérlet van forgalomban, mint személyautó. Tovább csökkent a bliccelők száma is. Lenne mit tanulnia Budapestnek.

Hungarikum: nálunk késik a legtöbb vonat

2017. január 13.

Hírek

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben nálunk törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek/kénytelenek a vasúttal utazni – ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.

MÁV pofon Budafok-Téténynek. Szinte vonat nélkül maradnának

2016. november 22.

Hírek

Tárgyalásokat kezdeményez Budafok-Tétény polgármestere a MÁV-val, mert az önkormányzat tudomására jutott, hogy a vasúttársaság jelentősen csökkentené azoknak a vonatoknak a számát, amelyek megállnak Budafok-Tétényben, illetve a környező agglomerációs településeken. Minek a P+R parkolók fejlesztése, ha az érintett állomásokon a vonat nem áll meg? Ma este a MÁV közölte: nem lesz változás.

Az ingyenes tömegközlekedés felemás tapasztalai

2016. október 13.

Hírek

2013-ban Észtország fővárosában, Tallinnban ingyenessé tették a helyi lakosoknak a tömegközlekedést. A közgazdászok már akkor megkongattág a vészharangot, hogy így a város 20 millió eurós profittól esik el évente, és ezt nem engedheti meg magának. A hivatalos cél az volt, hogy csökkenjen a városban a közúti forgalom, és az emberek megspórolják a bérlet árát.

Egyre látványosabb a budapesti tömegközlekedés leszakadása

2016. szeptember 20.

Hírek

Drága a budapesti közlekedés, cserébe alig fejlesztik, egyre látványosabb a magyar főváros tömegközlekedésének leszakadása a régió fővárosaihoz képest. Egy osztrák havi átlagfizetésből majdnem háromszor annyi bécsi jegy jön ki, egy szlováknak a pozsonyiból is dupla annyi, mint amennyi jegyet lehet venni a magyar átlagbérből.

Mi a dugódíj, és kell-e Budapestnek?

2016. szeptember 11.

Hírek

Ha hiszünk az önbeteljesítő jóslatokban, komolyan aggódhatunk, hogy a főváros záros határidőn belül bevezeti az évi ötezer forintos Budapest-matricát, amelyet mindenkinek meg kellene vásárolni, aki Budapest határain belül autóval közlekedik – akár a fővárosban él, akár nem. Az elképzelés valamiért az elmúlt hetekben ismét felvetődött, noha semmivel sem okosabb ötlet, mint tavaly volt, amikor először… Tovább »