Hírek
Amikor először a Barcelona-Madrid vasútvonalon, ahol 300-al mennek a vonatok és 630 km-es távot 2,5 óra alatt teszik meg, liberalizálták a piacot, és a piacra lépett három társaság, az Iryo, az Avlo és az Ouigo között kirobbant a verseny, a korábbi jegyárak azonnal majd megfeleződtek.
Hírek
Május elsejével vezetik be az új vármegye- és országbérleteket, amelyekkel a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV vagy a GYSEV helyközi járatain lehet utazni. Az eddig felmerült leggyakoribb kérdések tisztázása céljából adott ki közleményt a MÁV a májustól érvényes új bérlettípusokkal kapcsolatban.
Hírek
Mai miniszterelnöki évértékelő beszédben elhangzott egyik legkonkrétabb ígéret a vármegyei tömegközlekedési bérletek és az úgynevezett országbérlet bevezetése. Orbán Viktor azt mondta, a két új bérletet május elsejétől fogják bevezetni.
Hírek
Öles léptekkel közeleg a hármas metró rekonstrukciójának júniusra ígért befejezése, miközben kérdéses, hogy lesz-e elég szerelvény a teljes vonal kiszolgálására.
Hírek
Németország 2045-re klímasemlegessé akarja tenni a tömegközlekedési rendszerét, ehhez elengedhetetlen lesz a megfelelő mennyiségű elektromos jármű az utakon.
Hírek
Ismét kedvezményes bérletet vezetnek be a helyi és a térségi közösségi közlekedésben Németországban. Az általános drágulás hatásainak ellensúlyozására a kormány szerdán elfogadott törvényjavaslata szerint a havi bérlet 49 euróba kerül majd – ez nagyjából havi húszezer forintos kiadásnak felel meg.
Hírek
Megérkezett! Ezzel a felütéssel (és szelfivel) tette közzé közösségi oldalán Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, hogy újabb négy Solaris–Skoda trolibusz érkezett Budapestre. Januárban összesen 10 ilyen jármű érkezik, amelyek a vizsgáztatás után a 75-ös, a 76-os, a 77-es, a 80-as és 82A vonalon állhatnak forgalomba.
Hírek
A budapestiek másfél év után visszakapták a Lánchidat – feltéve, hogy busszal, taxival, motorral vagy biciklivel próbálnak rámenni. A gyalogosok előtt 2023 őszén nyitják meg a hidat, a személyautók előtt talán többé már soha. Az Autósklub nevű lobbiszervezet bízik abban, hogy a főváros rájön, hogy a „kísérletezgetés” kontraproduktív.
Hírek
Kinek lenne jó, ha a Lánchíd a múltban megszokott formájában kerülne vissza a főváros közlekedési rendszerébe? A válasz nem nehéz, hiszen van tapasztalat bőségesen: senkinek. A felújítás előtti állapot ugyanis egy igazi „túlterheléses támadás” volt, amivel mindenki vesztessé vált.
Hírek
Németország azt tervezi, hogy jelentősen megnöveli a nyár elején bevezetett kedvezményes tömegközlekedési bérlet árát.