A magasabb klímacél közérdek, támogassák az Európai Tanácsülésen! – üzenik szakmai szervezetek a kormánynak

2020. december 10.

Hírek

Közel a Párizsi Klímamegállapodás 5. évfordulójához, az  Európai Tanács csütörtökön kezdődő ülésén vitatják meg a kormányfők a 2030-as uniós üvegházgázkibocsátás-csökkentési cél emelésére vonatkozó javaslatot. Az Energiaklub, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország felhívta a magyar kormányzat figyelmét, hogy egyértelműen, feltételek nélkül álljon a legalább 17 tagállam mellé, amelyek támogatják a… Tovább »

Nem veszi át a Budapestért Díjat a Levegő Munkacsoport

2020. november 25.

Hírek

Nem sikerült elérni, hogy csökkenjen a főváros súlyos levegőszennyezettsége, ezért úgy határozott a Levegő Munkacsoport, hogy nem veszi át a Fővárosi Közgyűlés által számára – ellenszavazat és tartózkodás nélkül – megítélt Budapestért Díjat.

Im memoriam Árvay Ferencné

2020. október 31.

Hírek

2020 október 25-én örökre itt hagyott bennünket a Levegő Munkacsoport egyik legaktívabb tagszervezetének elnöke, a Levegő Munkacsoport Felügyelő Bizottságának korábbi elnöke. Árvay Ferencné, Marika a Rákosmenti Környezetvédő Egyesület ügyvivője és a Rákoskert Vasúti Közlekedéséért Alapítvány elnöke volt.

Nemzeti Energia és Klímatervek 2021–2030 – A megvalósítás útján távkonferencia

2020. október 20.

Helyszín: virtuális tér - internet

Sajtótájékoztatók

A Levegő Munkacsoport nemzetközi LIFE PlanUp projektjének  célja elősegíteni, hogy a közlekedés, az épületek és a mezőgazdaság területén olyan intézkedések történjenek, amelyek révén megvalósulhatnak az EU éghajlatvédelmi céljai a koronavírussal terhelt időszakban és azt követően is. A projekt keretében javaslatokat dolgoztunk ki Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervére (NEKT) és folyamatosan figyelemmel követjük a megvalósítását.

A városi út nem közlegelő

2020. október 15.

Hírek

Van közszolgáltatás, amelynek a használatáért fizetni kell. Ilyen a gáz, a víz, a villany, a közösségi közlekedés. Ezek klubjószágok. A közlekedési infrastruktúra, az úthálózat viszont közjószág. Az útépítés, karbantartás, forgalomirányítás költségeit közösen álljuk, és a közlekedésben minden autó részt vehet. Hátránya ennek a konstrukciónak, hogy a közlekedésnek számos más területtel kell osztoznia az adóbevételeken. Ami… Tovább »

A gépjárműforgalom csökkentésével is csillapítható a koronavírus terjedése

2020. szeptember 7.

Hírek

A COVID-19 vírusjárvány gyorsabban terjed és súlyosabbak a következményei ott, ahol szennyezett a levegő. Erre hívta fel levelében a 25 legnépesebb vidéki nagyváros polgármesterének a figyelmét a Levegő Munkacsoport a Tiszta Levegő Nemzetközi Napja alkalmából. Egyúttal javaslatokat is tett a közlekedési eredetű levegőszennyezés csökkentésére.

Én még a gyalogosoktól is szednék aszfaltkoptatási díjat

2020. szeptember 2.

Hírek

Nem a környezettudatosság a fontos, hanem a környezetvédelmi szabályok, melynek betartására az embereket rá kell szorítani. A sofőr nélküli autók mindent megváltoztatnak. 10 évünk van erre felkészülni – véli a greenfo podcastjának vendége: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője, közlekedési témafelelőse, akinek címbeli mondata a magánvéleménye.

Továbbra sincs gátja a roncsautók importjának

2020. augusztus 4.

Hírek

Nyugat-európai országok sok pénzzel ösztönzik állampolgáraikat az autócserére a járványt követő gazdasági visszaesésből való kilábalás egyik eszközeként. A levetett régi gépkocsik pedig zavartalanul folytathatják hadjáratukat a magyar emberek egészsége ellen és a magyarországi közlekedés széndioxid-kibocsátásának növeléséért. A Levegő Munkacsoport ezért ismételten megkérdezte Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, mit és mikor fog tenni a kormány… Tovább »

A Kúriához fordul a Levegő Munkacsoport a budapesti levegőminőségi terv miatt

2020. július 27.

Hírek

A Levegő Munkacsoport 2018-ban keresetet nyújtott be a bírósághoz, mert a zöldhatóság Budapestre és környékére készített levegőminőségi terve a jelenlegi formájában nem alkalmas a légszennyezettség érdemi csökkentésére. A Fővárosi Törvényszék ítéletében úgy értelmezte, hogy az ilyen terveket nem lehet bíróság előtt eredményesen megtámadni, ezért a civil szervezet a Kúriához fordult felülvizsgálatért.