2025. június 1-jétől az Egyesült Királyságban tiltott az üzletek számára az összes egyszer használatos e-cigaretta értékesítése vagy forgalmazása. Ide tartozik az összes „eldobható” e-cigi, amelyeket nem lehet újratölteni és amelyek nem újratölthető akkumulátort használnak.
Lítium akkumulátor
Akkumulátorgyári tájkép III. – Lítium (No10)
A mai autóakkumulátorokban meghatározó mennyiségben fordul elő lítium. A lítium a természetes módon bepárlódó, kiszáradó, hajdani tengeröblökben fordul elő. Bányái felszíni bányák. Nem gyakoriak, ezért a lítium világpiaci ára igen magas.
Miért problémás az akkumulátorgyártás?
Az Orbán-kormány ökogyarmattá árusítja ki Magyarországot. A Rákosi és Kádár éra vas és acél országa után az antizöld Orbán rezsim a putyini atom és fosszilis energiahordozó kiszolgáltatottság fenntartása mellett a német autómultiknak adott állami támogatások után a dél-koreai és a kínai akkugyártó multiknak ad közpénzt, miközben azok a környezetszennyező üzemeikkel a természeti erőforrásainkat herdálják el.
Az Európai Számvevőszék szerint Európa vesztésre áll az akkuversenyben
Az Európai Unió nem tartja a szükséges tempót ahhoz, hogy világszinten vezető szerepet tölthessen be az akkugyártás terén – közölte az Európai Unió luxembourgi székhelyű számvevőszéke, így nem kizárt, hogy 2035 utánra kell halasztani a belső égésű motorral felszerelt járművek betiltását.
A kínai lítium függés mérséklése az uniós cél
Európa számára létfontosságúak tiszta energia jövőjét szolgáló az ásványi anyagok, köztük a lítium. A kitermelésben és a feldolgozásban egyaránt Kína évtizedekkel előzte meg a vén kontinenst. Az unió nyersanyagfüggősége Kínától nagyobb, mint az Öböl-menti régiótól való olaj- és gázfüggőség.
Az ártalmatlanítás nagy akkubombája nálunk robbanhat
A magyarországi gyárak felelnek majd az EU piacaira kerülő akkuk ártalmatlanításáért. Hulladéklerakó lesz Magyarország, hatalmas terhet tesz az ország vállára az ázsiai akkumulátoripar idetelepítésével/ az ország ökogyarmatosításával az Orbán rezsim.
Zsákutcás akkugyarmat – hungarikum kamuráj
A hazai GDP 25%-át a betelepült japán és német autóipar adja (Audi, Mercedes-Benz, Opel, Suzuki). A Széchenyi Egyetemen Győrben már Audi Hungaria Járműmérnöki Kar is van. Palkovics László talán az e-mobilitás hazai donja. A gépek, ugye, szépek, az autó is frankó, az elektromos inka, de a hozzávaló akkumulátor még inkább.
Az akkumulátorok gyártásának, felhasználásának és újra hasznosításának környezeti hatásai
Az akkumulátorok nélkülözhetetlenek számos napi használatú kütyünkhöz, amelyek hordozható eszközeinket, például telefonjainkat, játékainkat, kézi elektromos kéziszerszámainkat és fejhallgatóinkat táplálják. Nagyobb léptékben az akkumulátorok kulcsfontosságú helyet foglalnak el az energia- és közlekedési ágazatban.