Hírek
A metán nyolcvanszor erősebben melegíti a légkört, mint a szén-dioxid, de sokkal rövidebb idő alatt el is tűnik. Ha jelentősen kevesebb metánt bocsátanánk ki, akkor gyorsabban és hatékonyabban fékezhetnénk az éghajlat változását, hogy elkerüljük az emberiség számára katasztrofális következményeket.
Hírek
A 64 vizsgált ország között Magyarországot a 46. helyre rangsorolja az Éghajlatváltozási Teljesítési Mutató (CCPI 2024), amelyet Bakuban, az ENSZ 29. klímacsúcsán mutattak be.
Hírek
Nagy előrelépést tehetne a jövő héten a Fővárosi Közgyűlés abban, hogy csökkenjenek közlekedési dugók, könnyebb legyen parkolóhelyet találni, és legfőképpen, hogy kevesebb legyen a beteg gyerek és felnőtt. Mindezt nagymértékben elősegítené ugyanis a parkolási díjak emelése és kiterjesztése, amire konkrét javaslatokat juttatott el az összes fővárosi képviselőnek hét civil szerveződés.
Hírek
Az M0 rész-körgyűrű M1 autópályától M5 autópályáig tartó déli szakasza Magyarország extrém mértékben terhelt közúti pályája” – ismerteti Molnár László közlekedési szakértő „A híd túl messze van” című cikkében. A kialakult „szinte állandósuló torlódások, gyakori balesetek, kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok, hatalmas környezeti terhelés”>” okaként pedig azt jelöli meg, hogy nincs elegendő út és P+R parkoló. Ez… Tovább »
Hírek
„Így HAZUDNAK a KLÍMAVÁLTOZÁSRÓL” címmel tett fel videót Tóth Máté energiajogász 2024. július 15-én a Megafon YouTube-csatornáján, a Patriótán, amit azóta 100 ezren látták. Tóth a videóban elismeri a klímaváltozást. Kijelenti például, hogy „nagyon fontos tény a jelenlegi melegedés, nagyon fontos tény az emberi közrehatás is, ami jelentősen megnőtt”. Ugyanakkor alig találni olyan mondatot a videóban,… Tovább »
Hírek
Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák. Ezért is rizikós az Orbán rezsim gazdaságpolitikája.
Hírek
„A BKK-val összevont vármegye- és országbérlet sem fogja az autósokat vonatra és buszra átülteni” című G7 cikkben leírtaknál a valós helyzet még rosszabb is lehet: a túlzottan alacsony árú, illetve ingyenes tömegközlekedés esetenként még ronthat a környezet, illetve a lakosság egészségi állapotán.
Hírek
Elkerülhetetlenül Magyarország lecsúszásához vezet, ha elfogadja az Országgyűlés a költségvetési törvényjavaslat jelenlegi változatát. A lecsúszás megelőzése érdekében sokkal nagyobb összeget kellene fordítani a közoktatásra és a környezetvédelmi célokra (mindenekelőtt az épületfelújításra), amire fedezetet nyújthat a környezetileg káros, illetve a piacot a piacot hátrányosan torzító támogatások felszámolása.
Hírek
Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.
Hírek
A környezetkárosítás leleplezésére hivatott hatóságok megerősítésének elmaradása bizonyítottan évi több tízezer honfitársunk idő előtti halálához vezet – véli Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Népszavában. A közlekedési szennyezés visszaszorítását viszont nem tartja pénzkérdésnek. Magyarországon sok a pénz, csak korrupciós csatornákon, túlárazott látványberuházásokra, környezetpusztításra folyik el.