A metánkibocsátás csökkentése a kulcs az éghajlatváltozás lassításához

2025. február 12.

Hírek

A metán nyolcvanszor erősebben melegíti a légkört, mint a szén-dioxid, de sokkal rövidebb idő alatt el is tűnik. Ha jelentősen kevesebb metánt bocsátanánk ki, akkor gyorsabban és hatékonyabban fékezhetnénk az éghajlat változását, hogy elkerüljük az emberiség számára katasztrofális következményeket.

Most kell emelni a parkolási díjakat, a halogatásnak óriási ára lenne

2024. november 22.

Hírek

Nagy előrelépést tehetne a jövő héten a Fővárosi Közgyűlés abban, hogy csökkenjenek közlekedési dugók, könnyebb legyen parkolóhelyet találni, és legfőképpen, hogy kevesebb legyen a beteg gyerek és felnőtt. Mindezt nagymértékben elősegítené ugyanis a parkolási díjak emelése és kiterjesztése, amire konkrét javaslatokat juttatott el az összes fővárosi képviselőnek hét civil szerveződés.

Nem az új utak építése a megoldás

2024. november 12.

Hírek

Az M0 rész-körgyűrű M1 autópályától M5 autópályáig tartó déli szakasza Magyarország extrém mértékben terhelt közúti pályája” – ismerteti Molnár László közlekedési szakértő „A híd túl messze van” című cikkében. A kialakult „szinte állandósuló torlódások, gyakori balesetek, kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok, hatalmas környezeti terhelés”>” okaként pedig azt jelöli meg, hogy nincs elegendő út és P+R parkoló. Ez… Tovább »

Patrióta cselekedet áltudományt terjeszteni?

2024. szeptember 28.

Hírek

„Így HAZUDNAK a KLÍMAVÁLTOZÁSRÓL” címmel tett fel videót Tóth Máté energiajogász 2024. július 15-én a Megafon YouTube-csatornáján, a Patriótán, amit azóta 100 ezren látták. Tóth a videóban elismeri a klímaváltozást. Kijelenti például, hogy „nagyon fontos tény a jelenlegi melegedés, nagyon fontos tény az emberi közrehatás is, ami jelentősen megnőtt”. Ugyanakkor alig találni olyan mondatot a videóban,… Tovább »

Villanyautóban kudarcot vallhatott Európa

2024. május 29.

Hírek

Teljes kudarcnak bizonyult eddig Európában (is) az az elképzelés, hogy a villanyautók elterjesztésével csökkentik a közlekedés széndioxid-kibocsátását. Ezt világosan mutatják a személygépkocsik számának alakulására vonatkozó statisztikák. Ezért is rizikós az Orbán rezsim gazdaságpolitikája.

Az „olcsó” tömegközlekedés átka

2024. február 9.

Hírek

„A BKK-val összevont vármegye- és országbérlet sem fogja az autósokat vonatra és buszra átülteni” című G7 cikkben leírtaknál a valós helyzet még rosszabb is lehet: a túlzottan alacsony árú, illetve ingyenes tömegközlekedés esetenként még ronthat a környezet, illetve a lakosság egészségi állapotán.

Alapvetően kellene megváltoztatni az állami költségvetést – a Levegő Munkacsoport vezetőjét nem engedte meg felszólalni a Fidesz

2023. június 22.

Hírek

Elkerülhetetlenül Magyarország lecsúszásához vezet, ha elfogadja az Országgyűlés a költségvetési törvényjavaslat jelenlegi változatát. A lecsúszás megelőzése érdekében sokkal nagyobb összeget kellene fordítani a közoktatásra és a környezetvédelmi célokra (mindenekelőtt az épületfelújításra), amire fedezetet nyújthat a környezetileg káros, illetve a piacot a piacot hátrányosan torzító támogatások felszámolása.

Hídvita: 5 tévhit a budapesti hídépítésről

2021. január 31.

Hírek

Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.

Lukács András: a légszennyezés tömeggyilkosság

2020. február 22.

Hírek

A környezetkárosítás leleplezésére hivatott hatóságok megerősítésének elmaradása bizonyítottan évi több tízezer honfitársunk idő előtti halálához vezet – véli Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Népszavában. A közlekedési szennyezés visszaszorítását viszont nem tartja pénzkérdésnek. Magyarországon sok a pénz, csak korrupciós csatornákon, túlárazott látványberuházásokra, környezetpusztításra folyik el.