Március 11-én elindult a Tisza-tóhoz (Poroszlóra és Tiszafüredre) közvetlen budapesti eljutást kínáló Tisza-tó sebesvonat – közölte a MÁV-Volán csoport. Menetrendje akár egynapos tókerülő biciklizést is lehetővé tesz.
MÁV
Növekvő környezetszennyezéshez vezet a befagyott a hazai vasúti áruszállítás
Óriási a baj a hazai vasúti áruszállításban, képtelenség a mai kapacitások mellett több árut kötött pályán továbbítani. A helyzet a következő évben tovább romolhat. Vajon hogyan jön az e-autókhoz, és az akkumulátorokhoz az alapanyag? Vajon az itthon gyártott autók hogyan jutnak el a piacokra?
Országos kutyabérlettel bővül a megújuló közösségi közlekedési tarifarendszer
A kisebb és nagyobb kedvencek havi utaztatása még kétezer forintba sem kerül, de akinek országbérlete van, semmit nem kell fizetnie.
Engedett a durván megemelt kerékpáros bérlet árából a MÁV
A közel tízezer forintos ár helyett egy kedvezőbb ajánlatot kínálnak. Viszont nem lesz kerékpáros vármegyebérlet.
Magyarország legfontosabb vasútvonala holnap újraindul
A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.
Kisiklott a MÁV-START grandiózus beruházása
Miközben az EU-ban a vasút szerepe felértékelődik, a hazai kötöttpályás közlekedés színvonala egyre mélyebbre süllyed. Nemrég 80 villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezte a MÁV-START, de kiderült, hogy ebből a beruházásból most így nem lesz semmi. A cég szerint a módosítandó kiírásban már 95 jármű fog szerepelni.
Már a kormánynál reklamálnak a kínai akkugyártók a MÁV miatt
Újabb botrány bontakozik ki a betelepülő akkumulátorgyárak körül: nincs megfelelő infrastruktúra, amelyen szállítani tudnák az árut. A közlekedési miniszter erőből próbál úrrá lenni a vasúti forgalom bohózattá fajuló akadozásán, miközben a kínaiak egyre dühösebbek – írja a HVG.
A MÁV szerint az osztrák vasút kérése aránytalanul hátrányosan érintette volna a belföldi közlekedést
Az osztrák vasút, az ÖBB többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette, hogy október 2-től levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, és Bécsben kettévágja a Linz, Salzburg és München felé továbbhaladó budapesti railjet vonatokat. Mindenki másként indokol.
Lázár káosza a nemzetközi vasúti személyforgalomban is
Október 2 hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, azaz kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg és München fele továbbmenő Railjeteket az osztrák vasúttársaság. Az indokolás a magyar vonatok döbbenetes mértékű késései. A lépés a vasúti közlekedéssel kapcsolatos politikai menedzsment újabb kudarca, a káoszon már bizonyosan nem sikerült úrrá lenni. Osztrák vasútügy: „sok mindenért érheti…
Minek átcímkézni a járatokat, ha előbb-utóbb vonatpótló sem lesz?
Hosszabb menetidő, rossz utak, túlterhelt buszvezetők – másfél hónapnyi tapasztalat alapján az utasok és a sofőrök is megszenvedik a vasúti mellékvonal-bezárást. Az Orbán-kormány vasútleépítésének következményei a minisztériumi szolgálati luxusautóikból nem érezhetőek.