Hírek
A magyarországi vágányhálózat rossz állapota mellett az egyre komolyabb méreteket öltő munkaerőhiány is kemény kihívás elé állítja a MÁV-ot. 4500 álláshely betöltetlen, őszre lehet hogy nem lesz, aki vonatot vezessen. Hiány van váltó- és jegykezelő szakemberekből is.
Hírek
Mint sok más közösségi médiából is tájékozódó ember, én is tűkön ülve vártam, hogy végre lezáruljon a kedvenc lapom, a Metropol nyári pénzdíjas fotópályázata, amely a “gaz fővárosa” nevet kapta és végre kiderüljön, ki lett a győztes.
Hírek
A MÁV-Volán-csoport a 24.hu megkeresésére elismerte, hogy a vasúttársaságnak mind a járműállománya, mind a vasúti pályája elöregedett, miközben a távolsági járművek mindössze negyedében működik klíma. Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint a szemléletváltás nehézsége mítosz, a vasúti beruházások jelentős része pedig 15–30 év alatt megtérül.
Hírek
Egy 12 vagonból álló tehervonat több kocsija is kisiklott eddig ismeretlen okból tegnap Tiszatenyő és Mezőtúr között, emiatt jelentősen nő a menetidő a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalon – közölte a Mávinform a korábbi információt pontosítva.
Hírek
Sok esetben kihagyták a vasat a vasbetonból az R-KORD Kft. által végzett GSM-R vasúti fejlesztés során, máshol balestveszélyes körülmények, veszélyes hulladék maradt az építkezés után – írta a Szabad Európa. A Kft. egy közel 60 milliárdos vasúti fejlesztésen dolgozott, a MÁV 19 pontban foglalta össze a hiányosságokat.
Hírek
Annak ellenére, hogy a meteorológusok már napokkal előre jelezték a hőhullám érkezését, a MÁV csak péntek reggel figyelmeztetett, hogy fennakadást, akár nagyobb késéseket is okozhat a rendkívüli hőség a vasúti közlekedésben, és arra kérte az utasokat, hogy a hét végén csak a legszükségesebb esetben induljanak útnak. Ezzel szemben csütörtöki közleményében még 50 %-os alkalmi menettérti… Tovább »
Hírek
A magyar vasútról csak azért nem mondható el, hogy „lejtmenetbe kapcsolt”, mert – kis kitérőkkel – évtizedek óta lejtmenetben van. A MÁV jelenlegi tragikus helyzete az állam felelőtlenségéből és politikai machinációiból ered. A Magyar Narancs látlelete.
Hírek
Igaznak bizonyultak a korábbi híresztelések, miszerint Pafféri Zoltán váltja Homolya Róbertet a MÁV-csoport élén. A Volánbusz Zrt. elnök-vezérigazgatója tegnap délután fogadta el a felkérést a MÁV-VOLÁN-csoport elnök-vezérigazgatói pozíciójára.
Hírek
Már az élővilág előzetes felmérése és környezeti hatástanulmány készítésére írnak ki eljárást a V0 vasúti körgyűrűre, amely elkerülné Budapestet. A cél, hogy a mostani napi 400 helyett duplányi tehervonat közlekedhessen. Orbán Viktor még februárban egyeztetett a projektről Vlagyimir Putyin orosz elnökkel, aki 2 milliárd dolláros hitelkeretet ígért a megvalósításra.
Hírek
A legfontosabb hazai közlekedésfejlesztési beruházásnak nevezte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Budapest-Belgrád vasútvonalat, aminek ma Kiskunhalason tették le az alapkövét. Ez az a vasútvonal, amit Magyarország kínai hitelből épít azért, hogy a kínai termékek minél gyorsabban érhessenek el a görögországi kikötőkből Európába.