90 hazai vasútvonal és több mint 1200 vasútállomás menetrendjével bővül a Google Maps. A Google, a MÁV és a GYSEV együttműködésének köszönhetően mostantól Magyarország teljes belföldi vasúti menetrendje elérhető a Google útvonaltervezőjében-írta a HVG.
MÁV
Budapesti S-Bahn tervek
Több mint hatvan év után újraindulhat a budapesti körvasúti személyszállítás. A Nyugati pályaudvar tehermentesítése érdekében kezdetben az esztergomi és a kelebiai vonalak, majd várhatóan Pilisvörösvár és Soroksár, illetve Kunszentmiklós–Tass állomások között létesülne kapcsolat – írta a Világgazdaság a MÁV-tól kapott információkra hivatkozva.
Szükség van a Déli pályaudvarra
A Budán élők és dolgozók érdekére hivatkozva a Déli pályaudvar egyes funkcióinak megtartása mellett foglalt állást Láng Zsolt II. kerületi polgármester.
Kell a Déli a környezetbarát közlekedéshez?
A Magyar Közlekedési Klub arra kéri a Kormányt, hogy álljon el a Déli pályaudvar bezárására vonatkozó terveitől. A „budai vasúti fejlesztések” című, félrevezető mázba csomagolt értelmetlen kontárkodásnak csak a tervezési része annyiba kerül, amennyiből például a regionális vasúthálózaton komoly eredményeket lehetne elérni kerékpártárolók vagy új megállóhelyek létesítése terén.
Likvidálják a Déli pályaudvart: egymilliárd a tervekre, közel a Testnevelési Egyetem
A nemzeti fejlesztési minisztert bízta meg a kormány, hogy készüljön hatásvizsgálat a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, valamint hatásvizsgálat és tendertervek az üzemi pályaudvar megszüntetéséhez illetve a Kelenföldi pályaudvar bővítéséhez.
Erre a vasútra jól ráfizetünk
Sem a teherforgalomban, sem a személyforgalomban nem lenne kihasznált a Budapest-Belgrád-vasútvonal – vélik a VS.hu-nak nyilatkozó szakértők. A kormány mégis 472 milliárd forintot szánna a vonal fejlesztésére, a paksi bővítéshez hasonló konstrukcióban, csak orosz helyett kínai hitelből. Begördül az újabb mutyi?
Hol vannak a korszerű járművek, avagy tényleg „Niiincs Kocsiiii?”
A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most körülnéztünk a téren, hogy az adófizetők pénzéből vásárolt járművek vajon mire is lennének elegendőek – és ezzel ellentétben mire is…
Újabb Flirtök a MÁVnál
Megérkezett Svájcból Magyarországra a MÁV-Start századik új Flirt motorvonata, amely várhatóan augusztusban áll forgalomba – közölte a vasútcég. A jármű egyike annak a 42 villamos motorvonatnak, amelyek gyártására még 2013 őszén szerződött a svájci Stadler Bussnang AG a vasúttársasággal.
Két hétig felejthető a Nyugati
Mától július 5-én éjfélig zárva a fővárosi Nyugati pályaudvar karbantartási és felújítási munkák miatt, erre a két hétre ideiglenes menetrendet vezet be a MÁV, és a Budapesti Közlekedési Központ is módosítja érintett járatainak közlekedését.
A vasútgyilkos újra támad
Úgy tűnik, a vasúti közlekedésben ha megtakarításról van szó, akkor csak egy megoldást látnak egyes szakemberek és a döntéshozók. A hírek szerint most is erre készülhetnek az utasok, akik mindig a rövidebbet húzzák. Körülbelül a távolsági vonatok 4 %-át kihúzzák a menetrendből, de a regionális forgalmat bonyolító személyvonatok és a mellékvonalak sem maradnak ki a…