Barion Pixel

Szűkre tervezett Intercity+ kocsik

Át kell tervezni a vasút új, 1,4 milliárd forintból megtervezett Intercity kocsijait, mert nem akadálymentesek. A MÁV azt reméli, a fejlesztésre elnyert 462 milliós EU-s támogatást nem kell visszafizetni a hiba miatt.

Ez a MÁV kerékpárbarát szolgáltatása?

Sajnos nem először tapasztaltam problémát a MÁV „kerékpáros barát” szolgáltatásával. Ez most különösen felháborít. SE szolgáltatás, se tisztességes tájékoztatás. Csak papíron működik a kerékpár szállítás a Rákóczi expresszen.

A 3-as metró csörte háttere

Több száz csuklós busznak kellene egymástól kőhajításnyira araszolnia Kispesttől Újpestig, hogy a főpolgármester által kilátásba helyezett leállítás esetén pótolni tudják a 3-as metrót. Ennél életszerűbb verzió a halaszthatatlan felújítás megkezdése, ám a zsíros koncon egyelőre marakodik a kormány és a főváros. A hvg.hu összeszedte az érdekeket és a szándékokat.

Jobb vasúti közlekedést Egernek!

Kinyomják Jumurdzsák fél szemét is? A nyári menetrendi módosítások apróbetűs szövegéből, majd egy szűkszavú közleményből derült ki, hogy a 2013-as menetrendben bevezetett Eger-Budapest InterCity-k rövid idő után megszűnnek, s így a gyorsvonatok a jövőben nem továbbítanak klimatizált IC-kocsit. Ez már nem az első kísérlete a magyar vasútnak Eger jobb kiszolgálására, amellyel kapcsolatban rövid időn belül…

A buszflotta 90 százalékát cserélni kell

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára szerint a közösségi közlekedésben 2013 a bővülés éve volt. Évértékelőjében kiemelte: a szolgáltatások fejlesztését és a hatékonyabb működést az alapozta meg, hogy folytatódott a közösségi közlekedési cégek szervezeti átalakulása.

A vasút rejtett arca – séta a Keleti Kocsiműhelyben

A Keleti Kocsiműhely és a vasút életébe szeretnénk betekintési lehetőséget adni azon érdeklődőknek, akik nem csak a vasúti utazás iránt érdeklődnek, hanem arra is kíváncsiak, mi kell ahhoz, hogy a célállomásra eljusson egy személykocsi Mit láthat, aki eljön: Kocsijavító műhely Járműbemutató Z1 tip. személykocsi a csoportemelőn megemelve Étkezőkocsi Kigurított forgóváz Hálókocsi és komfortkocsi MTZ közúti-vasúti…

Fidesz logika: a gyorspótjegy nem jegyáremelés

Május 15-től a gyorsvonatok többségére 150–735 forintos pótjegyet kell váltani. Szép csendben a Munka Ünnepének éjjelén a MÁV-Start honlapjára kitett információból derült ki, hogy drágul a vasúti közlekedés. Nem a díjak változnak, hanem a feláras vonatok köre módosul, ezért nem kellett 30 nappal előre meghirdetni, mondja a szaktárca. Orbán megszünteti a parlamenti képviselők kedvezményét.

A vasút nemzetstratégiai kérdés

Védett állami tulajdonná nyilvánítják a Győr és Veszprém, illetve a Kisirtás-Nagyirtás közti erdei vasútvonalat – mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes Bakonyszentlászlón, a Veszprém és Győr közötti vasútvonal létesítésének 117. évfordulójára rendezett megemlékezésen.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.