Díjmentes utazást kínál az Európai Autómentes Napon a MÁV-START Zrt., mely a teljes szolgáltatási területére és a GYSEV Zrt. magyarországi vonalhálózatára is vonatkozik.
MÁV
Szűkre tervezett Intercity+ kocsik
Át kell tervezni a vasút új, 1,4 milliárd forintból megtervezett Intercity kocsijait, mert nem akadálymentesek. A MÁV azt reméli, a fejlesztésre elnyert 462 milliós EU-s támogatást nem kell visszafizetni a hiba miatt.
Ez a MÁV kerékpárbarát szolgáltatása?
Sajnos nem először tapasztaltam problémát a MÁV „kerékpáros barát” szolgáltatásával. Ez most különösen felháborít. SE szolgáltatás, se tisztességes tájékoztatás. Csak papíron működik a kerékpár szállítás a Rákóczi expresszen.
A 3-as metró csörte háttere
Több száz csuklós busznak kellene egymástól kőhajításnyira araszolnia Kispesttől Újpestig, hogy a főpolgármester által kilátásba helyezett leállítás esetén pótolni tudják a 3-as metrót. Ennél életszerűbb verzió a halaszthatatlan felújítás megkezdése, ám a zsíros koncon egyelőre marakodik a kormány és a főváros. A hvg.hu összeszedte az érdekeket és a szándékokat.
Jobb vasúti közlekedést Egernek!
Kinyomják Jumurdzsák fél szemét is? A nyári menetrendi módosítások apróbetűs szövegéből, majd egy szűkszavú közleményből derült ki, hogy a 2013-as menetrendben bevezetett Eger-Budapest InterCity-k rövid idő után megszűnnek, s így a gyorsvonatok a jövőben nem továbbítanak klimatizált IC-kocsit. Ez már nem az első kísérlete a magyar vasútnak Eger jobb kiszolgálására, amellyel kapcsolatban rövid időn belül…
A buszflotta 90 százalékát cserélni kell
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára szerint a közösségi közlekedésben 2013 a bővülés éve volt. Évértékelőjében kiemelte: a szolgáltatások fejlesztését és a hatékonyabb működést az alapozta meg, hogy folytatódott a közösségi közlekedési cégek szervezeti átalakulása.
A vasút rejtett arca – séta a Keleti Kocsiműhelyben
A Keleti Kocsiműhely és a vasút életébe szeretnénk betekintési lehetőséget adni azon érdeklődőknek, akik nem csak a vasúti utazás iránt érdeklődnek, hanem arra is kíváncsiak, mi kell ahhoz, hogy a célállomásra eljusson egy személykocsi Mit láthat, aki eljön: Kocsijavító műhely Járműbemutató Z1 tip. személykocsi a csoportemelőn megemelve Étkezőkocsi Kigurított forgóváz Hálókocsi és komfortkocsi MTZ közúti-vasúti…
Durva, megkülönböztető jegyáremelés a vasúti közlekedésben
A Magyar Közlekedési Klub értetlenül szemléli a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tarifapolitikai intézkedéseit. A vasúti tarifarendszer amúgy szükséges reformja helyett aránytalan és zavaros jegyáremelés-sorozatnak lehetünk tanúi.
Fidesz logika: a gyorspótjegy nem jegyáremelés
Május 15-től a gyorsvonatok többségére 150–735 forintos pótjegyet kell váltani. Szép csendben a Munka Ünnepének éjjelén a MÁV-Start honlapjára kitett információból derült ki, hogy drágul a vasúti közlekedés. Nem a díjak változnak, hanem a feláras vonatok köre módosul, ezért nem kellett 30 nappal előre meghirdetni, mondja a szaktárca. Orbán megszünteti a parlamenti képviselők kedvezményét.
A vasút nemzetstratégiai kérdés
Védett állami tulajdonná nyilvánítják a Győr és Veszprém, illetve a Kisirtás-Nagyirtás közti erdei vasútvonalat – mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes Bakonyszentlászlón, a Veszprém és Győr közötti vasútvonal létesítésének 117. évfordulójára rendezett megemlékezésen.