Évente 20 milliárdot tesz ki a vasúti villamos vontatás áramköltsége. A 120-as, a 100-as, a 70-es vonalakat érintő budapesti elővárosi forgalomban 25-40 százalékos energia- visszatáplálást lehetne elérni korszerű villanymotorvonatokkal, így a járműflotta részleges megújításával is milliárdokat spórolhatnánk évente.
MÁV
Pályahibák a Budapest-Hegyeshalom vonalon
Ideiglenes sebességkorlátozások miatt több hónapon keresztül hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok a Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon – közölte a MÁV Zrt. E vonalhoz kapcsolódva ideiglenes menetrendet dolgoznak ki.
Füstmentes MÁV
Januártól a MÁV teljes területén tilos lesz a dohányzás, azaz a pályaudvarokon, a vasútállomásokon, a megállóhelyeken és azok peronjain, valamint az összes személyszállító vonaton – közölte ma a vasúttársaság.
35 milliárd a MÁV Zrt.-nek.
A tulajdonos magyar állam képviseletében Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter, és Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója aláírták a MÁV Zrt. öt évre szóló pályaműködtetési szerződését, amelynek keretében az idén 35 milliárd forint értékben bocsáthat ki kötvényt a vasúttársaság – közölte az NFM és a MÁV.
LMP-jelentés a MÁV-ról
Az ökopárt a MÁV gazdasági helyzetét felmérő vizsgálóbizottság megállapításait egészítette ki. A megállapított főbb problémák: egyenlőtlen versenyfeltételek a vasúti és a közúti szállításban, és az infrastruktúra-fenntartás függetlenségének szerepe.
Mal kontra MÁV: 100 millió
A bíróság ideiglenes intézkedésként 100 millió forint megfizetésére kötelezte a Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi (Mal) Zrt.-t a MÁV Zrt. által indított perben a tárgyalás tegnapi első napján. A MÁV 353 millió forintot követel kártérítésként a tavaly októberi iszapömlés során bekövetkezett kára miatt.