Megmarad a Római-part megszokott zöld képe

2023. március 2.

Hírek

Tarlós fairtásos partmenti gátas ámokfutása talán végleg a kukába kerülhet. Maradnak a fák, a Királyok útja-Nánási út szakaszon épülhet meg a Római-parti gát a városvezetés számításai szerint a következő uniós ciklusban.

Nem lesz fagyilkos part menti mobilgát a Rómain

2020. január 28.

Hírek

Új gyalogos híd, két méteres fal a Nánási-Királyok útján, újrafazonírozott pavilonok a sétányon – egyebek mellett ezek szerepelnek a városháza elképzeléseiben – írta meg a Népszava.

Időhúzás helyett biztonságos gátat a Nánási útra!

2019. március 4.

Hírek

Tarlós István főpolgármester kezében minden eszköz megvan ahhoz, hogy végre valódi biztonságot teremtsen a Római-part környékén, a Csillaghegyi öblözetben élőknek. A Maradjanak a Fák a Rómain csoport véleménye Tarlós népszavazási javaslatáról.

Már az idén szabadstrandon fürödhetünk a Római-parton?

2019. február 8.

Hírek

Sok év pusztulás után végre talán megkezdődhet a Római-part rendbehozatala – ez az üzenete annak a költségvetési csomagnak, amelyet a partvédő civil csoportok kezdeményezése nyomán egyhangúlag fogadott el Óbuda képviselő testülete.

Eltolták a Rómain a gátat. Mégpedig alaposan

2018. június 13.

Hírek

Mai rendkívüli ülésén döntött a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy a parti sávban létesítendő, a kerítések vonalához igazodó nyomvonalat támogatja, 20 igen, nyolc nem szavazattal, egy tartózkodás mellett. A Római-parti civilek szerint megalapozatlanul döntöttek a nyomvonalról. Tarlós csak a felelősséget akarja áthárítani.

Fellebbezés a mobilgát környezetvédelmi engedélye ellen

2017. november 12.

Hírek

A Duna-parti mobilgát terve a környezetvédelmi engedély ellenére sem felel meg a környezetvédelmi előírásoknak: nem tartalmaz haváriatervet, sérti az EU-s vízkeretirányelvet, és ellentmond a Nemzeti Környezetvédelmi Programnak, ezért a Greenpeace, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a Védegylet megtámadja a római-parti mobilgát környezetvédelmi engedélyét.

Ha nem lenne kaotikus a buszpótlás, nem kellene a metró

2017. október 20.

Hírek

Tarlósi logika: a metró egy óra alatt 40 000 utast tud elszállítani, egy villamos csak 12 000-et, egy busz pedig csak 5000-et, ezért ha nem lenne zűrzavar, az azt bizonyítaná, hogy nincs is szükség a 3-as metróra. A főváros legnagyobb ingatlanpanamája a Római-parti gát ügye.

Óbuda egyelőre nem kér semmilyen mobilgátat

2017. szeptember 29.

Hírek

A III. kerület képviselő testülete pénteken úgy döntött, hogy semmilyen mobilgátépítéshez sem ad tulajdonosi hozzájárulást, amíg el nem készül a kerítések vonalán építendő védmű megvalósíthatóságának elemzése – erősítette meg a Párbeszéd Magyarországért közleményét az önkormányzat.

A népszavazás megoldást hozhat a Római-part árvízvédelmére

2017. szeptember 12.

Hírek

A Greenpeace Magyarország, a Levegő Munkacsoport és számos, a Római-partot védő civil közös nyilatkozatban üdvözli, hogy Tarlós István főpolgármester budapesti ügydöntő népszavazás kiírását kezdeményezi a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelméről. Civil szervezetek a jelenlegi engedélyezési eljárás leállítását várják a Fővárostól.