Barion Pixel

Mit jelent egy városnak az öreg autók kitiltása?

Egyre népszerűbbek az alacsony kibocsátási övezetek Európában, vagyis olyan városi területek, ahová csak a korszerűbb autók hajthatnak be – ezt állapította meg a Tiszta Városok Kampány új tanulmánya. Növekvő számuk nem véletlen, egyre többen látják az előnyeit.

A gyilkos hőségben életeket menthet az autóforgalom csökkentése

Az országnak szinte egész területére legmagasabb, piros fokozatú figyelmeztetést adott ki a HungaroMet a rendkívüli hőség miatt. A lakosság egészségének védelme érdekében az önkormányzatok számos intézkedést hoztak, de az egyik legfontosabbra még nem került sor: a gépjárműforgalom korlátozására.

Zöld sebességstopot vezet be Hollandia

A nitrogénszennyezés csökkentése érdekében országosan legfeljebb óránként 100 kilométerre csökkenti a gépjárművek legnagyobb megengedett sebességét Hollandia – jelentette be Mark Rutte miniszterelnök.

Növeli a vetélés kockázatát a légszennyezettség

Összefüggést mutattak ki amerikai kutatók a légszennyezettség és a vetélés fokozott kockázata között a Fertility and Sterility című szaklapban közzétett tanulmányukban, amiben arra jutottak, hogy már a szennyezett levegőnek való rövid távú kitettség is veszélyes lehet.

Ajjaj – nagy a baj!

Nemhogy kevesebb, de egyre több a szén-dioxid. A betiltott, korábban hűtőközegként használt fluor-triklórmetán (CFC-11) légköri koncentrációjának csökkenése jelentősen lelassult, ami arra utalhat, hogy valahol továbbra is gyártják, vagy egyes termékek előállításakor felszabadul, ám a forrást még nem sikerült azonosítani.

Szeptember 26: fordulónap a fűtőkészülékek NOx határérték-csökkentésében

Mától már nemcsak a készülékek energiahatékonyságára, hanem szennyezőanyag-kibocsátására is figyelni kell – csak olyan fűtőkészülékek kerülhetnek forgalomba és helyezhetők üzembe, melyeknek NOx kibocsátása nem haladhatja meg az 56 mg/kWh értéket. A nitrogén-oxidok ugyanis károsak az emberi egészségre, és szerepet játszanak a savas esők kialakulásában is.

A Daimlernél dagad tovább a dízelbotrány

A versenytárs Volkswagen csoport dízelbotrányához hasonló rendellenességre hivatkozva több ezer kisbusz visszahívására kötelezte a Daimler német járműgyártó csoportot a német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA). A társaság azt közölte, hogy nem történt jogsértés.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.