Aligha lehet kérdés, hogy kivitelező híján aligha lesz nyárra klimatizálva a 3-as metró vonalán közlekedő 222 kocsi. A klimatizálás elsődlegesen nem pénz kérdés, szükség lenne hozzá az orosz gyártó hozzájárulására, amire kevés az esély. Ha enélkül nyúlnak a kocsikhoz, elvész a garancia.
orosz metró
Már százmillió eurónál tart az orosz bóvli metró kártérítési per
A metróper négy éve indult el a Fővárosi Törvényszéken, de még mindig csak a perfelvételnél tartanak. Messze még a vége. Százmillió euró a tét, a BKV már az eredeti beszerzési ár csaknem felét követeli a 3-as metró bóvli kocsijait gyártó orosz cégtől.
Tarlósék faék egyszerű metrófelújítása: 37 orosz szerelvényből 9 nem üzemképes
Öles léptekkel közeleg a hármas metró rekonstrukciójának júniusra ígért befejezése, miközben kérdéses, hogy lesz-e elég szerelvény a teljes vonal kiszolgálására.
Már az orosz metró „selejt” üléseit is javítani kell
Alig néhány évesek a szerelvények, de már több mint ezer ülés helyett kell újat beszerelni. Az oroszok bóvlit kényszerítettek ránk aranyáron, a cechet a sokat hangoztatott garancia ellenére a BKV állja – tudta meg a Népszava.
Putyin miatt a 3-as metró felújítása is veszélybe került
Oroszország ukrajnai inváziója miatt bizonytalanná vált az M3-as vonal rekonstrukciójának befejezése. Az alagútfelújításra – beleértve a biztosítóberendezés és a gyengeáramú rendszer rekonstrukcióját is – 2017-ben 47,8 milliárd forintért vállalkozó Swietelsky Vasúttechnika Kft. már jelezte, hogy a szomszédban dúló háború jelentősen akadályozza a munka folytatását.
Erre a putyini gyarmatosításra is ráfizettünk: nincs alkatrész, és a 12,5 milliárdos kötbért is bukta a BKV
A méregdrágán és közepes minőségben az Orbán-rezsim által a fideszes városvezetésre kényszerített 3-as metró orosz szerelvényeihez egy hónapja nem jön alkatrész. Az orosz cég most hadianyagot gyárt. Többek között az ilyen bukta miatt sem szabad a paksi atommutyiba belemenni.
Orbánék „felújított” metrókocsi mutyija: orosz rulett
Nyugtalanító eredményre jutottak az orosz metrókocsi-beszerzését vizsgáló szakértők: alkalmatlan anyagok használata, elavult felfüggesztési rendszer, visszatérő rozsdásodás, tucatnál is több sorozatos meghibásodás, ügyetlenül megvalósított, ideiglenesnek szánt megoldások, orosz szabványok, gondatlan kivitelezés – olvasható a Népszava által megszerzett titkolt jelentésben.
Lebukott a budapesti orosz metró mutyi
A BKV menedzsmentje gyakorlatilag beismerte az igazgatótanács rendkívüli ülésén, hogy az oroszoktól vett szerelvények többsége valójában új – értesült a Népszava.
Az Orbán-Putyin „metrómutyi”-ra sokadszor fizetünk rá.
Kivonták a forgalomból a felújított orosz metrószerelvények elsőként érkezett hat kocsiját. A padlólemezeket ugyanis gyakorlatilag felzabálta a rozsda. A 69 milliárdért beszerzett új szerelvényekkel nagyobb a baj, mint gondolták.