Barion Pixel

2035-től tilos új benzines és dízeles kocsit eladni az EU-ban

Az Európai Parlament ma hivatalosan is elfogadta azt az új jogszabályt, amely 2035-től ténylegesen megtiltja az új benzines és dízelautók értékesítését az Európai Unióban. A törvény célja az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása és a klímaváltozás elleni küzdelem.

Ki dönti el az utolsó 100 millió benzines és dízel autó sorsát az EU-ban?

Idő kérdése, hogy mikor vágja zsebre a slusszkulcsát az utolsó Európában eladott új, belső égésű motorral hajtott gépjármű boldog tulajdonosa. Sajnos ez idő alatt még jóval több mint százmillió ilyen autót adnak el Európában. Minél jobban sikerül visszafogni a szennyezést, annál kevesebben kapnak tőle valamilyen halálos kórt.

Miért váltanak vissza sokan elektromos autóról hagyományosra?

A jövő az elektromos autóké, ez nem is kérdés – most viszont még mindig elég döcögve megy a szekér, és viszonylag sokan vannak, akik, ha tehetik, visszaváltanak hagyományos kocsira az elektromos után is. Most egy kutatás vizsgálta, milyen okokból döntöttek azok a benzines kocsi mellett, akik egyszer már kipróbálták az elektromosat is.

Jó-e az éghajlatnak a tölthető hibrid autó?

Már több mint egy éve annak, hogy a sajtó megszellőztette: a kormány dolgozik az erős dízelmotorral gyártott hibrid személygépkocsik kizárásán a zöldrendszámos körből. Ősszel pedig az volt a hír, hogy a Fővárosi Önkormányzat megvonhatja a tölthető hibridek ingyen parkolási jogát. Vannak mérések, melyek szerint a használatban a hibridek általában inkább robbanómotorosként bocsátanak ki széndioxidot, semmint villanyautóként.

Nem minden zöld jó

Már egy éve annak, hogy a sajtó megszellőztette: a kormány dolgozik az erős dízelmotorral gyártott hibrid személygépkocsik kizárásán a zöldrendszámos körből. Ősszel pedig az volt a hír, hogy a Fővárosi Önkormányzat megvonhatja a tölthető hibridek ingyen parkolási jogát. Zöld? Zöldnek látszó? Nem zöld?

Tévedés, hogy a kispénzűek ellen van az autós klímaszigor

„Elbúcsúzhatunk a megfizethető kisautóktól a brutális uniós klímaszigor miatt” címmel közölt egy kirohanást a személyautók széndioxid-kibocsátásának uniós szabályozása ellen az „új” Index. A szerző néhány félreértését tisztázta Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.