Az e-autózás hátulütője

2024. március 1.

Hírek

Az Európában eladott elektromos autók mindössze 17%-a tartozik az olcsóbb árkategóriába, miközben a belsőégésű motoroknál ez az arány 37%. A T&E tanulmányából az derül ki, hogy az autógyártók lassítják az elektromos átmenetet azzal, hogy drága, nagy hatótávolságú és feleslegesen nagy méretű autókat gyártanak.

A nehéz autókra magasabb parkolási díjat akarnak a lakosok

2024. január 22.

Hírek

A lakosság nagy többsége támogatja, hogy magasabb parkolási díjat fizessenek a nagyméretű személygépkocsik után – Párizsban. A friss közvéleménykutatási eredmény megerősíti a Levegő Munkacsoport évek óta hangoztatott követelését, hogy ilyen szabályozást vezessenek be Budapesten is.

A párizsiakon múlik, hogy háromszorosára nőhet a SUV-ok parkolási díja

2023. december 8.

Hírek

Komoly lépést tett a francia főváros vezetése a modern nagyvárosok pestise, a feleslegesen nagy SUV-ok és rózsadombi terepjárók terjedése ellen: február elején helyi népszavazáson dönthetnek a párizsiak arról, hogy drasztikusan megemeljék-e az értelmetlenül nagy autók parkolási díját.

A trendi SUV-ok betesznek a magyar autóállomány zöldülésének

2023. október 12.

Hírek

Meghökkentő adatot közölt a minap a Vezess autós szaklap, az újság szakértői segítséggel kiszámolta, hogy 2023 első felében a Magyarországon eladott új autók átlagos fajlagos károsanyag-kibocsátása lényegében ugyanakkora volt, mint 2012-ben.

Felvillanyozódott autótrend

2023. április 26.

Hírek

Minden harmadik eladott új autó elektromos lesz 2030-ra az Egyesült Államokban. Ezzel párhuzamosan az olaj iránti kereslet mintegy 5 %-kal csökken 2030-ra.

600 SUV kerekét eresztették le tiltakozásból

2022. szeptember 8.

Hírek

Egy környezetvédelmi aktivista csoport szerint a „klímakatasztrófa” egyik okozói a feleslegesen nagy szabadidő-autók, amely miatt kilenc országban engedtek le autógumikat, köztük az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Kanadában.

Sürgősen súlyadót kellene kivetni az elektromos autókra

2021. október 16.

Hírek

Egy pick-up tömege ma 573 kilogrammal több, mint 1990-ben. A SUV-ok ugyanezen idő alatt átlagosan 136, a nem városi terepjáró „sima” autók pedig 173 kilóval lettek nehezebbek. Mintha minden autóba betettek volna egy zongorát, és mellé ültették volna a zongoristát is.