Hírek
Egy pick-up tömege ma 573 kilogrammal több, mint 1990-ben. A SUV-ok ugyanezen idő alatt átlagosan 136, a nem városi terepjáró „sima” autók pedig 173 kilóval lettek nehezebbek. Mintha minden autóba betettek volna egy zongorát, és mellé ültették volna a zongoristát is.
Hírek
Támogató üzeneteket és kritikát is sokat kapott a Németország déli részén fekvő Tübingen polgármestere, Boris Palmer, aki felvetette, hogy akár 600 százalékkal is lehetne emelni a parkolási díjakat a városban, hogy így szorítsák ki a nagyobb autókat.
Hírek
A francia kormány célkeresztjében a nagy SUV-ok, igaz itt is vannak “ál” zöld kiskapuk. Egy kéttonnás autó után például 2000 euró (717 ezer forint) pluszadót kell majd fizetni.A zöldek szerint ez csak látványintézkedés.
Hírek
Nincs még egy annyira irritáló jelenség a közutakon, mint a zöld rendszámos terepjáró. Még az önkényesen kihelyezett sebességkorlátozó táblához tartozó traffipax sem rúg labdába mellette. Önmagában már a városi terepjáró is súlyos rendszerhiba tünete, sajátos jogalkotói baki eredménye, amelynek nagyjából annyi keresnivalója van a gépjárműforgalomban, mint egy kombájnnak, egy traktornak vagy egy harckocsinak.
Hírek
Egymás után száműzi kínálatából a veszteségesen gyártható kisebb autókat a Ford, és helyettük kisteherautókat és SUV-kat gyárt. Pénz beszél.
Hírek
Negyedével nőtt a közlekedés széndioxid-kibocsátása 1990 óta Európában. A Párizsi Klímaegyezmény 2050-re kitűzött céljai eléréséhez viszont már 2035-re le kellene állítani a robbanómotoros modellek gyártását legalább a személyautó- és a furgonállomány tekintetében.