Barion Pixel

Ötször annyi vizet használ autónként majd a BYD-gyár, mint a kecskeméti Mercedes

Az Átlátszó nemrég megírta, hogy a környezethasználati engedélye alapján a szegedi BYD-gyár vízfelhasználása annyi lesz, mint egy 50 ezres városé, az áramfogyasztása pedig nagyjából egy 120 ezer lakosú településnek felel majd meg. Vajon ez soknak vagy kevésnek számít? Ehhez a győri Audi és a kecskeméti Mercedes autógyár adatait hívták segítségül.

Lázár János a semmitmondó vasúti ígéretek bajnoka

Miközben a MÁV meglévő vonalain naponta derül ki, hogy képtelenek a pontos és üzemszerű működésre, az építési és közlekedési miniszter szerint ezúttal 600 milliárd forintból az Alföldön kezdenek átfogó beruházásba elsősorban a szegedi és debreceni autóipari központok miatt. Lázár János, ahol csak megfordul, százmilliárdokat ígér vasútfejlesztésre.

Akkugyártól félnek Csengelén

Sokan arra gyanakszanak, hogy a Kiskunmajsa melletti Csengele régi-új polgármestere egy új akkugyárat telepítene a Csongrád megyei településre. Ezzel viszont nem arat osztatlan sikert.

Akkugyárat is kaphat az autógyár mellé Szeged?

2023 december 22-én jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Botka László szegedi polgármester, hogy Szeged közvetlen határában a kínai BYD autógyárat épít, melyben a termelés a hírek szerint 2027-ben indul. A világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cégének saját akkugyárral érné meg a sokmilliárd magyar adóforintból kitömött gigaberuházás.

Miért fontos a szegedi erdőterületek megőrzése?

A városi zöldterületek életminőségünk biztosításában napjainkban fontosabb szerepet töltenek be, mint valaha. Ehhez nem csupán az alapvető biomassza jellegű szolgáltatásaik járulnak hozzá, mint a faanyag termelése, és annak előállítása során a CO2 megkötése és oxigén termelése, de a klímaváltozás hatásainak enyhítése, és a védekezésben betöltött funkcióik is.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.