Az egyszerre drága és olcsó a tömegközlekedés messzemenő következményei

2024. március 10.

Hírek

Az elmúlt hetekben a Pest megyei vármegyebérlet kiterjesztése kapcsán elég sok szó esett az olcsó tömegközlekedésről, az olcsóság pozitív és negatív hatásairól. De olcsó-e a tömegközlekedés? Ez valójában attól függ, hogy bérlettel vagy jeggyel utazik valaki. A bérletalapú tömegközlekedés olcsó, sőt egyre olcsóbb, a jegyalapú kirívóan drága. És ennek messzemenő következményei vannak.

Fidesz logika: a gyorspótjegy nem jegyáremelés

2013. május 3.

Hírek

Május 15-től a gyorsvonatok többségére 150–735 forintos pótjegyet kell váltani. Szép csendben a Munka Ünnepének éjjelén a MÁV-Start honlapjára kitett információból derült ki, hogy drágul a vasúti közlekedés. Nem a díjak változnak, hanem a feláras vonatok köre módosul, ezért nem kellett 30 nappal előre meghirdetni, mondja a szaktárca. Orbán megszünteti a parlamenti képviselők kedvezményét.

Lopakodó áremelés a síneken

2013. március 14.

Hírek

Ha úgy akarnának több pénzt beszedni az utasoktól, hogy általános jegyáremelésről döntenek, az még a tévéhíradókban is bekerülne. Ehelyett a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét. Áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani.

Átalakuló közlekedési tarifák

2011. december 29.

Hírek

A vasúti és autóbuszos helyi, helyközi közösségi közlekedési szolgáltatás kikerül a hatósági áras körből jövő áprilisban, ettől kezdve a helyközi közlekedésnél az állam, a helyinél pedig az önkormányzat a szolgáltatókkal közösen alakítja ki az árakat a közszolgáltatási szerződésben.