A magas motorháztetejű autók vezetői nem látják maguk előtt még a kilencéves gyerekeket sem, derül ki az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) és a Tiszta Városok Kampány ma közzétett tanulmányából. A civil szervezetek szigorú korlátozások bevezetését sürgetik.
T&E
Egyes gazdasági csoportok érdekei felülírják a társadalom érdekeit az Európai Parlamentben is
Szomorú képet mutat az Európai Parlament tagjaink teljesítménye: csak egy kisebbségük szavazott a környezet védelmét szolgáló jogszabályokra, illetve jogszabálymódosításokra a 2019 és 2024 közötti ciklus alatt. Emellett szembeötlő a különbség az egyes pártcsoportok között.
Nő az EU olajfogyasztása – az éghajlat kárára, Oroszország örömére
Amióta az Európai Unió szankciókat vezetett be Oroszországgal szemben, nem csökkent a kőolajfogyasztása, ráadásul az orosz olaj továbbra is eljut az EU-ba, csak kerülőúton. Ezt állapította meg az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) friss tanulmánya.
Nagy légitársaságok támogatják az európai éghajlatvédelmi intézkedéseket
Négy nagy légitársaság – az easyJet, a Ryanair, a Jet2 és a Wizz Air – az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E, amelynek a Levegő Munkacsoport is tagszervezete) közösen azonos, a célállomástól független szabályokat követel az európai repülőterekről induló valamennyi járatra. Szükség van a változásra ahhoz, hogy Európában 2050-ig ténylegesen széndioxid-mentessé tegyék a légi közlekedést.
Ki dönti el az utolsó 100 millió benzines és dízel autó sorsát az EU-ban?
Idő kérdése, hogy mikor vágja zsebre a slusszkulcsát az utolsó Európában eladott új, belső égésű motorral hajtott gépjármű boldog tulajdonosa. Sajnos ez idő alatt még jóval több mint százmillió ilyen autót adnak el Európában. Minél jobban sikerül visszafogni a szennyezést, annál kevesebben kapnak tőle valamilyen halálos kórt.
A városlakók többsége támogatja a szennyező autók értékesítési tilalmát 2030-tól
A belsőégésű motorral hajtott gépkocsik fokozatos forgalomból való kivonását támogatja az európai nagyvárosi lakosság többsége – derül ki egy brüsszeli környezetvédő csoport, a Transport & Environment (T&E) által rendelt közvélemény-kutatásból, amelynek eredményét ma hozták nyilvánosságra.
Jó-e az éghajlatnak a tölthető hibrid autó?
Már több mint egy éve annak, hogy a sajtó megszellőztette: a kormány dolgozik az erős dízelmotorral gyártott hibrid személygépkocsik kizárásán a zöldrendszámos körből. Ősszel pedig az volt a hír, hogy a Fővárosi Önkormányzat megvonhatja a tölthető hibridek ingyen parkolási jogát. Vannak mérések, melyek szerint a használatban a hibridek általában inkább robbanómotorosként bocsátanak ki széndioxidot, semmint villanyautóként.
Nem minden zöld jó
Már egy éve annak, hogy a sajtó megszellőztette: a kormány dolgozik az erős dízelmotorral gyártott hibrid személygépkocsik kizárásán a zöldrendszámos körből. Ősszel pedig az volt a hír, hogy a Fővárosi Önkormányzat megvonhatja a tölthető hibridek ingyen parkolási jogát. Zöld? Zöldnek látszó? Nem zöld?
Álzöld-e a villanybusz?
Úgy vélem, kissé elhamarkodottan nevezte Bucsky Péter „Álzöld látszatintézkedésben ért egyet Orbán és Karácsony” című cikkében álzöldnek és látszatnak Orbán Viktor miniszterelnök szándékát arra, hogy 2022-től a városi közlekedésben minden városban csak elektromos buszokat lehessen forgalomba állítani.
Ezerszeresére ugorhat az új dízelautók részecske kibocsátása
A városi forgalomban is beinduló részecskeszűrő tisztulása alatt a dízelhajtású személygépkocsi 15 kilométeren át is képes a normálisnál akár ezerszer több apró részecskével terhelni a levegőt.