Álzöld-e a villanybusz?

2020. január 30.

Hírek

Úgy vélem, kissé elhamarkodottan nevezte Bucsky Péter „Álzöld látszatintézkedésben ért egyet Orbán és Karácsony” című cikkében álzöldnek és látszatnak Orbán Viktor miniszterelnök szándékát arra, hogy 2022-től a városi közlekedésben minden városban csak elektromos buszokat lehessen forgalomba állítani.

Szégyenpadon a magyar Nemzeti Energia- és Klímaterv

2019. június 14.

Hírek

Magyarország messze a legrosszabbul teljesít a közlekedés üvegházhatású gázkibocsátásának csökkentéséről szóló tervében. Ez derül ki az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) ma nyilvánosságra hozott jelentéséből, amelyben a 28 uniós tagállam ilyen jellegű tervezeteit veti össze.

Eladási kvótát sürgetnek a civilek a kamionokra

2019. február 4.

Hírek

Kemény viták folynak az Európai Unióban a tehergépkocsik széndioxid-kibocsátásának szabályozásáról. A román elnökségen a sor, hogy még az uniós választások előtt tető alá hozzon egy megállapodást.

Megéri villanybuszt venni

2018. november 12.

Hírek

Néhány évvel ezelőtt a Levegő Munkacsoport már kiszámolta, hogy jobban megéri villanybuszt venni, mint dízelt. Most ugyanerre a következtetésre jutottak az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség szakértői is.

Három éve robbant ki a dízelbotrány

2018. szeptember 23.

Hírek

Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe. Magyarország nem tanul.

Jelentősen csökkenthető a kamionok üzemanyag-fogyasztása

2017. szeptember 26.

Hírek

Évente akár 5700 euróval (mintegy 1 700 000 forinttal) is csökkenhetne a fuvarozók üzemanyagköltsége kamiononként, ha a gyártók beépítenék az erre szolgáló technikai újításokat. Erre a következtetésre jutott az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) most kiadott tanulmánya.

A két éve kirobbant dízelbotrány tanulságai

2017. szeptember 24.

Hírek

2 évvel a dízelbotrány kirobbanása után jelent meg az az összefoglaló tanulmány, amely bemutatja: a dízelautók nemcsak a levegőt szennyezik jobban, de az éghajlatra is károsabbak, mint a benzinesek. Évente mintegy 68 000 európai polgár fizet az életével egy elhibázott döntés miatt.

Kevesebb adóbevétel az üzemanyagokon – több szennyezés

2015. november 1.

Hírek

2004 és 2014 között a 95-ös benzin adója reálértéken 37, a gázolajé pedig 29 százalékkal csökkent Magyarországon. Ezt mutatta egy új tanulmány, ami szerint Európa-szerte folyamatosan csökken az üzemanyagadó, ami jelentősen ösztönzi a közúti közlekedés növekedését. Évi 4 milliárd euró támogatás a környezetszennyező közúti áruszállításnak.

Nőtt a szakadék a gyári és a valós fogyasztás között

2015. szeptember 30.

Hírek

Hol van már az a boldog idő, amikor – 2001-ben – még csak 10 százalékos átlagos eltérést lehetett kimutatni! A növekvő szakadék azt mutatja, hogy egyes autógyárak inkább a tesztek manipulálhatóságán fáradoznak ahelyett, hogy a robbanómotorok fogyasztását csökkentenék a teljesítményük visszafogása nélkül.