Barion Pixel

A dízel teherautókat miért nem tiltják ki?

A közúti teherfuvarozás nagyobb szén-dioxid-kibocsátó, mint a személyautók, ráadásul dízelalapú, mégse kap akkora szabályozói figyelmet. Talán azért, mert ott kevésbé látszik az az alternatíva, ami a személyautóknál a villamosítás vagy a benzin.

Tovább tesztelik Németországban az óriáskamionokat

Németországban újabb tartományokban engedélyezik, hogy több mint 25 méter hosszú óriáskamionokat próbáljanak ki a közúti forgalomban. A közlekedési minisztérium a 16 tartományból 12-ben már zöld jelzést adott a Gigalinereknek, többnyire autópályákon.

3000 francia kamion az ökoadó ellen

Mintegy háromezer kamion torlaszolta el a francia utakat tegnap. A francia és külföldi teherszállító járművekre tervezett környezetvédelmi adó tervét a breton tüntetések nyomán a kormány már felfüggesztette, a tiltakozók azonban a végleges visszavonást követelik.

Az ökoadó tervétől most elállt a francia kormány

A Bretagne-ban erőszakos összecsapásokba torkollott tiltakozás nyomán Jean-Marc Ayrault francia miniszterelnök határozatlan időre felfüggesztette a francia és külföldi teherszállító járművekre tervezett környezetvédelmi adó tervét tegnap.

Útdíjat a mellékutakra is!

A használatarányos útdíj alacsonyabb rendű utakra történő kiterjesztésére vonatkozó javaslatot tesz a kormánynak Jász-Nagykun-Szolnok megye útügyi miniszteri biztosa.

Kérdőjeles tehergépkocsi útdíj rendszer

Végre van törvény Magyarországon a kilométer- és szennyezésarányos útdíjról, és díjszabás is van hozzá! A Levegő Munkacsoport fennállása óta – 25 éve – mindent elkövetett azért, hogy a használó és a szennyező fizet elv maradéktalanul érvényesüljön útjainkon. Bár maga a törvény óriási előrelépést jelent, a Levegő Munkacsoport alapvetően elhibázottnak tartja, hogy éppen ott nem szednek…

Komoly árat fizethetünk az E-útdíj bizonytalanságért

Harmadával emelkedhetnek a belföldi közúti fuvarozás költségei az elektronikus útdíj bevezetése nyomán. Az áruszállító vállalkozások a drágulást kénytelenek lesznek áthárítani megrendelőikre, a tőkeszegény cégekre a csőd vár. A közlekedésért felelős helyettes államtitkár szerint európai színvonalúak leszünk.

Végveszélyben a kamionok vasúti szállítása

A kamionok vasúton történő szállítása, a RoLa tisztességes piaci körülmények között versenyképes, nem szorul állami támogatásra. Mindaddig azonban, amíg a RoLának meg kell fizetnie a pályahasználati díjat, a kamionok viszont lényegében nem fizetnek útdíjat, nem egyenlők a feltételek.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.