Hatékonyabb tömegközlekedést javasol az IMF

2012. február 2.

Hírek

A Nemzetközi Valutaalap a tömegközlekedés hatékonyabbá tételét sürgeti, nem pedig az erre fordított állami támogatások csökkentését – derül ki abból a levélből, amelyet az IMF magyarországi képviselője tegnap küldött a Levegő Munkacsoportnak.

Spóroljunk a villamos vontatással

2012. január 29.

Hírek

Évente 20 milliárdot tesz ki a vasúti villamos vontatás áramköltsége. A 120-as, a 100-as, a 70-es vonalakat érintő budapesti elővárosi forgalomban 25-40 százalékos energia- visszatáplálást lehetne elérni korszerű villanymotorvonatokkal, így a járműflotta részleges megújításával is milliárdokat spórolhatnánk évente.

Bukaresti buszokat és behajtási díjat Budapesten

2012. január 10.

Hírek

A BKV súlyos finanszírozási gondjaira kínál megoldást a Levegő Munkacsoport. A civil szervezet az uniós források ésszerűbb felhasználását, valamint „a használó és a szennyező fizet” elvek következetes alkalmazását ajánlja Tarlós István főpolgármesternek. Elhalasztják a BKV ügyében holnapra összehívott rendkívüli közgyűlést. 42 milliáros büntetési csekk Matolcsy Györgynek.

Hamarosan BKV stop jöhet

2012. január 5.

Hírek

Január végén, de legkésőbb február elején leáll a BKV, ami egyet jelent a fővárosi tömegközlekedés összeomlásával, ha a cég nem jut hozzá a hárommilliárd forintnyi zárolt támogatáshoz.

Átalakuló közlekedési tarifák

2011. december 29.

Hírek

A vasúti és autóbuszos helyi, helyközi közösségi közlekedési szolgáltatás kikerül a hatósági áras körből jövő áprilisban, ettől kezdve a helyközi közlekedésnél az állam, a helyinél pedig az önkormányzat a szolgáltatókkal közösen alakítja ki az árakat a közszolgáltatási szerződésben.

Addig utazzatok a metrón, amíg össze nem nyomnak!

2011. december 29.

Hírek

Az új évtől a gépjárműveknek fizetős lesz a városközpontba való behajtás, így a metróval utazók számának jelentős növekedése várható. Ezért állnak munkába a nyomóemberek a milánói metrón.

A dugódíj nem pénzbehajtási díj!

2011. november 29.

Hírek

Tarlós István legutóbbi nyilatkozatai a dugódíjjal kapcsolatban érthetetlenek és romboló hatásúak. Súlyosan veszélyeztetik a BKV fejlesztését, a közlekedési dugók enyhítését, a városi környezet javítását segítő eszköz bevezetését. A behajtási díj nem a város költségvetési lyukainak betömítésére szolgál, és úgy kell bevezetni, hogy a lakosság ne egy újabb sarcként élje meg.

Hogyan mentsük meg a közösségi közlekedést?

2011. november 19.

Hírek

A kormány brutálisan megvágja a közösségi közlekedés támogatását és újabb kedvezményeket ad a közútnak. Ennek eredménye az utazókat sújtó áremelés lehet, emellett külföldi kamionok tízezrei zúdulnak útjainkra. Az LMP olyan indítványokat nyújt be, amellyel a közösségi közlekedés valamennyi szereplője jól járhat.

Kutatás a közlekedési szokásokról

2011. június 20.

Hírek

Bár a környezettudatosság egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapjainkban, úgy tűnik a közlekedési szokásainkat még nem érte el a változás – tapasztalta legújabb kutatásában a Zöld Gondolat Lovagrend.