Hírek
2013-ban Észtország fővárosában, Tallinnban ingyenessé tették a helyi lakosoknak a tömegközlekedést. A közgazdászok már akkor megkongattág a vészharangot, hogy így a város 20 millió eurós profittól esik el évente, és ezt nem engedheti meg magának. A hivatalos cél az volt, hogy csökkenjen a városban a közúti forgalom, és az emberek megspórolják a bérlet árát.
Hírek
Drága a budapesti közlekedés, cserébe alig fejlesztik, egyre látványosabb a magyar főváros tömegközlekedésének leszakadása a régió fővárosaihoz képest. Egy osztrák havi átlagfizetésből majdnem háromszor annyi bécsi jegy jön ki, egy szlováknak a pozsonyiból is dupla annyi, mint amennyi jegyet lehet venni a magyar átlagbérből.
Hírek
Ha hiszünk az önbeteljesítő jóslatokban, komolyan aggódhatunk, hogy a főváros záros határidőn belül bevezeti az évi ötezer forintos Budapest-matricát, amelyet mindenkinek meg kellene vásárolni, aki Budapest határain belül autóval közlekedik – akár a fővárosban él, akár nem. Az elképzelés valamiért az elmúlt hetekben ismét felvetődött, noha semmivel sem okosabb ötlet, mint tavaly volt, amikor először… Tovább »
Hírek
Továbbra sincs koncepciója a hét éve hatalmon lévő városvezetésnek a pécsi közlekedés fejlesztésére, ezért nincsenek előremutató intézkedések sem. Sodródnak az árral, intézkedések csak kényszer hatására, illetve ötletszerűen történnek – írja a pécsi LMP közleményében.
Hírek
Még el sem kezdődött a riói olimpia, ám máris brutális közlekedési dugók alakultak ki a városban. A játékok fő helyszínét és a várost összekötő úton megduplázódott az utazási idő. Ötkarikás játékoknál az autoriter kormányoknak áll a zászló.
Hírek
Újabb rekordot döntött az éves bérletek száma az osztrák fővárosban. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien adatai szerint jelenleg 715 ezren utaznak éves bérlettel a város tömegközlekedési eszközein.
Hírek
Ki ne ismerné az „Éjjel az omnibusz tetején” című pesti slágert? Azt viszont nem sokan, hogy az omnibuszos vállalkozók micsoda ádáz küzdelmet folytattak! Közel kétszáz éve ugyanolyan heves viták zajlottak Pest közútjaiért, mint manapság – így született meg a fővárosi tömegközlekedés.
Hírek
Számos, a fővárosi és az agglomerációban élő lakosságot érzékenyen érintő kérdésről beszélt a mai Budapestinfón Tarlós István. A budapesti főpolgármester szerint is betett a hulladékgazdálkodásnak a rezsicsökkentés. Nápoly korábbi sorsára juthat Budapest a szemétszállítás átalakításával
Hírek
Ahogy azt Tarlós István főpolgármester előrevetítette, szétszedik a “hatáskörén túlterjeszkedő” BKK-t. A közúti ágazat és a tömegközlekedés teljesen szétválnak, a BKK-nak a tömegközlekedés megrendelése és a taxik ellenőrzése marad. Az index szerint kezdődhet az autóslobbi aranykora.
Hírek
Elkészült Buda legjelentősebb kötöttpályás közlekedésfejlesztési beruházása, a budai fonódó villamoshálózat – közölte ma a BKK. 2016. január 16-án megindulhat a fonódó villamosok forgalma.