Hírek
A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel ismét a hazai étkezési és főzési szokásokat valamint újdonságként a konyhatechnológiához kapcsolódó attitűdöket. Ma már az, hogy mennyire egészséges, amit eszünk, csaknem annyira fontos, mint hogy ízletes is legyen.
Hírek
A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki – derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatásából.
Hírek
15 különböző márkájú banán növényvédőszer-maradék tartalmát vizsgálta meg a Tudatos Vásárlók Egyesülete. Az eredmények jók, főleg a 7 bioterméknél, melyek közül 3 fairtrade minősítésű volt.
Hírek
Magyarországon is megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát- áll a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérésében.
Hírek
Az ár után az energiahatékonyság a második legfontosabb szempont a háztartási gépek vásárlói számára a MediaMarkt felmérése alapján.
Hírek
A Tudatos Vásárlók Egyesülete 36 koffeinmentes erdeigyümölcs-teát, köztük 6 gyerekteát vizsgált meg, hogy milyen arányban tartalmazzák a névadó gyümölcsöt, aromát és adalékanyagokat. Jobbak-e a gyerekeknek szóló termékek? Meglepő eredmények születtek.
Sajtótájékoztatók
Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata a Tudatos Vásárlók Egyesületével karöltve vállalta, hogy 2014-ben a környezetvédelem és fenntarthatóság égisze alatt a kerület lakosaival, a helyi civil szervezetekkel, valamint a helyi vállalkozásokkal közösen együttműködési programot indít „Zöld Kerület – Zöld Partnerség” címmel.
Hírek
Természetesnek gondoljuk, hogy a gyerekeknek készült kozmetikumok különös gondossággal, válogatott alapanyagokból készülnek, és sokkal tisztábbak, mint a felnőtteknek szánt termékek. A teszt szerint kevesebb bennük a kockázatos anyag, de érdemes figyelni a választásnál.
Sajtótájékoztatók
A Greenpeace Magyarország szeretettel meghívja Önt a Felpaprikázva – Miért kell elutasítani a Syngenta paprikaszabadalmát? című kiadvány bemutatójára és beszélgetésre, melynek időpontja és helyszíne: 2014. február 27. 15:00 Greenpeace Magyarország, 1143 Budapest, Zászlós utca 54.
Hírek
EU Ecolabel, Der Blau Engel, CE jelölés, Energy Star, EU energia címke, HU-ÖKO-01: bio termék, FSC, Fair Trade, Környezetbarát Termék, Zöld Pont, TCO, és társai. E jelzések közötti eligazodásban nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa, amely jelenleg 50 termékcímke bemutatását és 3 skálás értékelését tartalmazza.