Barion Pixel

Ki lesz a magyar szemétkirály? Újabb rendszerváltás a hulladékgazdálkodásban

A kormány 35 évre kiszervezi szinte a teljes hulladékgazdálkodást. Ez másfél emberöltőnyi idő. A pályázat nyertese élet és halál ura lesz egy egész iparágban, ugyanakkor mindig ott lebeg majd a feje fölött a milliárdos kötbérek réme. Az eljárást már megindították, remélhetőleg lassan kiderül, ki lesz a magyar szemétkirály. Szilágyi László, környezetvédelmi projektmenedzser, a Zöld Műhely…

Előre lehetett látni az „autósbarát” intézkedések kudarcát

Egyáltalán nem csökkentek a dugók a nagykörúti lámpaprogram átállításának és egyes utcák forgalomcsillapítása visszavonásának a hatására. A Levegő Munkacsoport már az intézkedések bevezetése előtt arra figyelmeztette Karácsony Gergely főpolgármestert, hogy a Magyar Autóklub nyomására tett lépések még többeket fognak autójuk használatára ösztönözni.

Számos városban jól működik a dugódíj

A Levegő Munkacsoport nemrég petíciót indított, arra kérve a Fővárosi Önkormányzatot, hogy készítsen megvalósíthatósági tanulmányt egy minden személy- és tehergépkocsira kiterjedő budapesti útdíjról. A kilométer- és szennyezésarányos díjból származó bevételt részben visszajuttatnák a rászoruló budapestieknek, részben pedig a környezetkímélőbb közlekedésre fordítanák.

Budapesti útdíj bevezetését sürgeti a Levegő Munkacsoport

Óriási károkat okoz a budapestieknek a hatalmas gépjárműközlekedés. Jelentősen hozzájárul a fővárosi rossz levegőhöz, ami miatt évente mintegy 2500 idő előtti halálozás és 200 000 megbetegedés történik. Számtalan szív- és keringési elégtelenség, az asztma és a tüdőrák kialakulása is erre vezethető vissza. Petíciót indítottak a levegőszennyezés csökkentéséért.

Minden fővárosinak évi 680.000 forintjába kerül a légszennyezés

Évente mintegy 3300 millió euró, a Budapesten megtermelt GDP 6,2 %-ának megfelelő veszteséget okoz fővárosunkban a szennyezett levegő az Európai Népegészségügyi Szövetség (EPHA) friss tanulmánya szerint. Az egy lakosra jutó veszteség súlyossága tekintetében a vizsgált 432 európai város között Budapest a 22. helyen áll évi 1860 euróval (680.000 forint).

Az intelligens közlekedési rendszerek kockázatai

Növekszik a városi lakosság jövedelme, és ez azzal is jár, hogy egyre több a személygépkocsi. A sok autó már alig fér el egymástól, szinte minden talpalatnyi helyet elfoglalnak. A városok vezetői azonban, félve a népszerűtlenségtől, ódzkodnak az autózás korlátozásától. Kapóra jönnek nekik a csúcstechnológiai vállalatok által kínált módszerek, amelyekkel állítólag enyhíthetik a közlekedési dugókat és…

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.