Durva, megkülönböztető jegyáremelés a vasúti közlekedésben

2013. május 12.

Hírek

A Magyar Közlekedési Klub értetlenül szemléli a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tarifapolitikai intézkedéseit. A vasúti tarifarendszer amúgy szükséges reformja helyett aránytalan és zavaros jegyáremelés-sorozatnak lehetünk tanúi.

Fidesz logika: a gyorspótjegy nem jegyáremelés

2013. május 3.

Hírek

Május 15-től a gyorsvonatok többségére 150–735 forintos pótjegyet kell váltani. Szép csendben a Munka Ünnepének éjjelén a MÁV-Start honlapjára kitett információból derült ki, hogy drágul a vasúti közlekedés. Nem a díjak változnak, hanem a feláras vonatok köre módosul, ezért nem kellett 30 nappal előre meghirdetni, mondja a szaktárca. Orbán megszünteti a parlamenti képviselők kedvezményét.

A vasút nemzetstratégiai kérdés

2013. április 27.

Hírek

Védett állami tulajdonná nyilvánítják a Győr és Veszprém, illetve a Kisirtás-Nagyirtás közti erdei vasútvonalat – mondta Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes Bakonyszentlászlón, a Veszprém és Győr közötti vasútvonal létesítésének 117. évfordulójára rendezett megemlékezésen.

Hol vannak a fideszes vasútvédők?

2013. április 9.

Hírek

2010-ben, a parlamenti választásokat megelőző kampány időszakában korábban soha nem látott politikai vasútvédő mozgalom indult Magyarországon. Egy környezetvédő számára igazán bizsergető, abszurd, szimpatikus, de szürreális és persze felettébb gyanús volt ez az egész időszak, hiszen vasúti szárnyvonalakon vélhetően soha nem közlekedő, jómódú jobboldali politikusok vették harcos védelmükbe azokat a leromlott vasúti szárnyvonalakat, amelyekről sokan úgy… Tovább »

Lopakodó áremelés a síneken

2013. március 14.

Hírek

Ha úgy akarnának több pénzt beszedni az utasoktól, hogy általános jegyáremelésről döntenek, az még a tévéhíradókban is bekerülne. Ehelyett a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét. Áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani.

Megszűnik a Ro-La: 30 ezer kamion zúdul a sztrádákra

2012. október 17.

Hírek

Véget ér a Ro-La magyarországi korszaka: decemberben indul utoljára Szegedről az ausztriai Welsbe kamionokat szállító vasúti szerelvény. 30 ezer nyerges vontató zúdul az autópályákra. LMP: kapjon a vasúti kamionszállítás állami támogatást!

Végveszélyben a kamionok vasúti szállítása

2012. október 11.

Hírek

A kamionok vasúton történő szállítása, a RoLa tisztességes piaci körülmények között versenyképes, nem szorul állami támogatásra. Mindaddig azonban, amíg a RoLának meg kell fizetnie a pályahasználati díjat, a kamionok viszont lényegében nem fizetnek útdíjat, nem egyenlők a feltételek.

Nálunk tesztelik a Europe Traint

2012. szeptember 7.

Hírek

Mától Magyarországon tesztelik a 30 kocsis Europe Train tehervonatot. Az új fejlesztésű, zajkibocsájtást csökkentő féktuskókkal szerelt vagonok egy év alatt 200 ezer kilométert tesznek meg Európában.

Utasfórum a jobb közösségi közlekedésért

2012. szeptember 26.

Helyszín: Parlament

Programok

A Magyar Közlekedési Klub Utasfórumokkal egy jobb vasútért! projektjének célja a döntéshozók, a működtetők, a felhasználók, és az őket képviselő önkormányzatok, civil szervezetek képviselőinek egy asztalhoz ültetése, és szembesítése azokkal a súlyos gondokkal, amelyekkel a mai magyar vasút küzd. Úgy gondoljuk, hogy a fenntartható közlekedés, a fenntartható vidék, társadalom, és a helyi gazdaság elképzelhetetlen a… Tovább »

Utasfórum a jobb vasútért

2012. május 24.

Helyszín: Apáczai Kiadó konferencia terme, Budapest, József krt. 63.

Programok

Tervezett napirend: 2012. május 24. 14:00-14:20 Bevezető, vitaindító intermodalitás, közlekedési szövetség, tarifaközösség, ráhordás, integráció kérdéskörökben Dr. Mészáros Péter a Magyar Közlekedési Klub elnöke 14:20-14:40 Egy elemző előadás arról, hogy a járatritkítások nem hoznak valós megtakarítást, annál több társadalmi költséget István György közlekedésmérnök, az Integrált ütemes menetrend (Integrierte Takt Fahrplan), itf.hu ügyvivője (Az előadó témához kapcsolódó… Tovább »