Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti…
vasútfejlesztés
Tiborczék és a NER lovagok zuglói gigabiznisze vs. likvidált budapesti vasútfejlesztések
Végülis „csak” több százezer ember életét könnyítették volna meg a Lázár Jánosék által lefújt elővárosi vasutat és a HÉV-eket érintő fejlesztések, az új NAV központon viszont az Orbán vej Tiborz körei több tucat milliárdot fognak keresni, a Zuglóba költöztetett mostani NAV épületek elkótyavetyélésén pedig majd mások (vagy ugyanazok) keresnek mesés vagyonokat. Tudni kell, mi a…
Lázár János elüldözi a vasútfejlesztési szakembereket. Tízből kilencen már távoztak
Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, az intézményrendszer leépült, a MÁV-vezetőknek a sajtóban üzenget a miniszter az egyre gyakoribbá váló műszaki problémák miatt.
Újabb hungarikum: kilométerenként 3 milliárdért újítják Mészárosék, de alig lesz gyorsabb a vasútvonal forgalma
A menekültválság alatt szüntették meg az utasközlekedést, most 45 milliárd forint közpénzből újítja fel a Szeged-Szabadka vasútvonalat Mészáros Lőrinc cége.
Adhatjuk olcsón a vonatjegyet, de a romos járműparkkal nem tudunk új utasokat bevonzani
A hazai vasútfejlesztésben új szemléletmódra van szükség. Hosszú távon tovább kell lépni a meglévő pályák toldozásán és csatlakozni kell a nagyívű európai projektekhez. A hasonló helyzetű országok már rég nem a 160 km/h-s sebesség elérésén dolgoznak. Nálunk a járműállománynál már az is kérdéses, hogy az idei szezont hogyan vészeli át a MÁV.
17 milliárdos titkos vasúti mutyi Mészáros Lőrincnek
17000 millió forint többletforrást biztosítana a kormány a GSM-R nevű vasúti informatikai beruházásra, miközben csökkentené a műszaki tartalmát – írta a Szabad Európa. A lap szerint az uniós operatív programból is kivennék a projektet, azaz uniós helyett tisztán saját forrásból valósítanák meg.
Okos megoldásokkal tennék versenyképessé az európai vasutat
Július közepén Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben.
Lázár János likvidálja a Budapest Fejlesztési Központot, ami a fővárosnak semmi jót nem ígér
Feldarabolják az Orbán-kormány fővárosi projektjeit megvalósító, csaknem 300 főssé duzzasztott céget, a Horváth utcai központban teljes a káosz. Lázár korábban arra biztatta Palkovics László minisztert, hogy ne adjon pénzt a fővárosnak, mert az elmúlt 20 évben a fejlesztési források 2/3-át Budapest használta fel.
Indulhat a Budapest körüli vasúti nagyberuházás. Putyin hiteléből?
Már az élővilág előzetes felmérése és környezeti hatástanulmány készítésére írnak ki eljárást a V0 vasúti körgyűrűre, amely elkerülné Budapestet. A cél, hogy a mostani napi 400 helyett duplányi tehervonat közlekedhessen. Orbán Viktor még februárban egyeztetett a projektről Vlagyimir Putyin orosz elnökkel, aki 2 milliárd dolláros hitelkeretet ígért a megvalósításra.
A Fővárosi Törvényszék ítéletében megsemmisítette a Déli Körvasút bővítésének környezetvédelmi engedélyét
A pert a Védegylet Egyesület indította a Hamzsabégi úti lakosok támogatásával. Az ítélet, amely még csak szóban került kihirdetésre, kifogásolta, hogy a környezetvédelmi engedély nem foglalkozott megfelelően a talajvízzel, a zajterheléssel, a madárvédelemmel és a beruházás alternatíváival. Az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs.