Tilos jelzés a vasúti körgyűrűnek

2014. december 27.

Hírek

Bizonytalanná vált a fővárost délről elkerülő új villamos vasútvonal (V0) építése a Magyar Nemzet mai cikke szerint. A Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű építése tavaly februárban kapott zöld jelzést a kormánytól.

Jobb vasúti közlekedést Egernek!

2014. június 27.

Hírek

Kinyomják Jumurdzsák fél szemét is? A nyári menetrendi módosítások apróbetűs szövegéből, majd egy szűkszavú közleményből derült ki, hogy a 2013-as menetrendben bevezetett Eger-Budapest InterCity-k rövid idő után megszűnnek, s így a gyorsvonatok a jövőben nem továbbítanak klimatizált IC-kocsit. Ez már nem az első kísérlete a magyar vasútnak Eger jobb kiszolgálására, amellyel kapcsolatban rövid időn belül… Tovább »

Mekk Elekek építették az esztergomi vasutat?

2014. március 10.

Hírek

Vasutasok mesélik, hogy baj van a nemrég felújított Esztergom – Piliscsaba vonallal. Állítólag Leányvár és Dorog között megsüllyedt a sín, csak politikai okokból titkolják. Milyen ok lehet az, ami fontosabb annál, hogy az újonnan átadott vasúti szakasz hónapokon belül elkezdett tönkremenni? Csak nem Dr. Völner Pál félti a szavazatit?

Hibrid gyorsvasút Kínában

2014. január 18.

Hírek

Környezetbarát energiaforrások kombinálásával működő nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég. A hibrid vonatoknak elektromos áramszedőjük, akkumulátoruk és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd energiát a működéshez.

Az Orbán-kormány vasutat épít: lassabban, korruptabban, drágábban

2013. december 14.

Hírek

A napokban sor került egy jellegzetesen kelet-európai beruházás átadásra: Völner Pál államtitkár suttyomban felavatta a frissen felújított Esztergom-Piliscsaba vasútvonalat. A dolognak van azonban két apró szépséghibája: Esztergom-Piliscsaba vasútvonal nincs, ellenben van (illetve kellene, hogy legyen) Esztergom-Budapest vasútvonal, és mostanra az eredeti tervek szerint már majdhogynem annak a felújításával is végezni kellett volna.

Hol vannak a fideszes vasútvédők?

2013. április 9.

Hírek

2010-ben, a parlamenti választásokat megelőző kampány időszakában korábban soha nem látott politikai vasútvédő mozgalom indult Magyarországon. Egy környezetvédő számára igazán bizsergető, abszurd, szimpatikus, de szürreális és persze felettébb gyanús volt ez az egész időszak, hiszen vasúti szárnyvonalakon vélhetően soha nem közlekedő, jómódú jobboldali politikusok vették harcos védelmükbe azokat a leromlott vasúti szárnyvonalakat, amelyekről sokan úgy… Tovább »

Rekviem egy hársfáért

2013. március 31.

Hírek

Engedjétek meg szeretett piliscsabai természetszerető és védő barátaim, hogy elbúcsúzzam tőletek, akik mindvégig mellettem álltatok. Egy élete delejében lévő hársfa vallomása.

Útban volt az Öreg hárspolgár- jött a fűrész

2013. március 24.

Hírek

Egy hársfa matuzsálem megmentéséért demonstráltak a civilek Piliscsabán – hiába. Az ígéretek ellenére tegnap kivágták. Hatalmas zuhanással és robajjal ért véget egy 150 éves élet.

Vasútépítő óriás a Szajol-Püspökladány vonalon

2012. március 24.

Hírek

A világ legnagyobb vasúti alépítmény-javító berendezésével megkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vonalszakasz felújítása – jelentette be Dudás István, a projekt vezetője a munkálatok jelenlegi helyszínén, Törökszentmiklós-Bartapusztán.

Spóroljunk a villamos vontatással

2012. január 29.

Hírek

Évente 20 milliárdot tesz ki a vasúti villamos vontatás áramköltsége. A 120-as, a 100-as, a 70-es vonalakat érintő budapesti elővárosi forgalomban 25-40 százalékos energia- visszatáplálást lehetne elérni korszerű villanymotorvonatokkal, így a járműflotta részleges megújításával is milliárdokat spórolhatnánk évente.