A vasút versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a légi és közúti közlekedés támogatásának megszüntetése. A Levegő Munkacsoport támogatja a célkitűzést, azonban aligha valósítható meg, ha a kormány továbbra is hatalmas összegekkel támogatja a légi és közúti közlekedést.
vasútfejlesztés
Kelenföldről a Nyugatiba vasúti alagúton?
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a BFK. Van benne ráció. No meg borítékolható az esetleges kivitelező.
A kormány elárulta a nemzeti érdekeket
A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.
Vitézy Dávid tervei a Budapest Fejlesztési Központ élén
Nekiláthatunk a Népliget megújításának és a belváros forgalomcsillapításának. Az új, Budapest Fejlesztési Központot vezető Vitézy Dávid reagált a kinevezésére, és azt is megírta, mire számíthatnak a budapestiek a közeljövőben.
Lázár János a nemdohányzó puszták villamosának a felelőse is
Immár két feladatot is rábízott a Miniszterelnökség vezetőjére az Orbán rezsim: a nemdohányzók védelme után ő felel a vasút-villamos megépítésért is.
Mészáros Lőrincet hibáztatják a balatonszemesi park tönkretételéért
Fákat vágtak ki, majd a helyükön betont őröltek, kevertek illetve rengeteg bontási hulladékot tároltak a vasútfelújítás idején. A parkot és környékét azóta sem hozták rendbe. Takács József polgármester szerint a Népszava újságírója nem tud pártatlan cikket írni az ügyről, így nem válaszolt a kérdéseire.
Csak 20 milliárd jut vasútfejlesztésre
A kormány a vasúthálózat fejlesztésére 2019-re legfeljebb 16,611 milliárd forint, 2020-ra pedig legfeljebb 3,442 milliárd forint kötelezettségvállalást hagyott jóvá az adott évi központi költségvetésben. Ez csak töredéke az értelmetlen Budapest – Belgrád vonalnak.
Így irtotta ki a növényzetet Mészáros Lőrinc cége
Súlyos pusztítást hagyott maga után a Dél-Balatonon Mészáros Lőrinc cége, az R-Kord Kft., a Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a V-Híd Zrt. Balatonszemesen a nyárfaliget nagy részének kivágása után markológépek jelentek meg és a pusztával tették egyenlővé a területet. Így tudták meg az itt lakók, hogy a falu önkormányzata bérbe adta azt törmeléklerakásra és betonkeverésre.
Az EU temeti a Budapest–Belgrád vasút tervét
Hivatalosan is az európai-kínai kapcsolatok fekete bárányává vált a Budapest-Belgrád vasúti beruházás – ez derül ki abból a tanulmányból, melyet januárban az Európai Parlament Belpolitikai Főigazgatósága adott ki a Kína által 2013-ban meghirdetett globális geopolitikai koncepció, az Egy Övezet, Egy út (OBOR) európai vonatkozásáról.
Indul a 10 milliárdos kisvasút-fejlesztési program
Kisvasút-fejlesztési programot indít a kormány, és tízmilliárd forintot fordít a költségvetésből kisvasutak felújítására 2018 és 2020 között – jelentette be Révész Máriusz. Tavaly is hasonlót ígértek.