A hónap közepén helyezik üzembe Olaszországban Európa leggyorsabb és legkényelmesebb szupervonatát. Michele Mario Elia, az olasz államvasutak vezérigazgatója szerint a hihetetlen komfort nem kerül többe.
vasútfejlesztés
Tilos jelzés a vasúti körgyűrűnek
Bizonytalanná vált a fővárost délről elkerülő új villamos vasútvonal (V0) építése a Magyar Nemzet mai cikke szerint. A Budapestet elkerülő vasúti körgyűrű építése tavaly februárban kapott zöld jelzést a kormánytól.
Jobb vasúti közlekedést Egernek!
Kinyomják Jumurdzsák fél szemét is? A nyári menetrendi módosítások apróbetűs szövegéből, majd egy szűkszavú közleményből derült ki, hogy a 2013-as menetrendben bevezetett Eger-Budapest InterCity-k rövid idő után megszűnnek, s így a gyorsvonatok a jövőben nem továbbítanak klimatizált IC-kocsit. Ez már nem az első kísérlete a magyar vasútnak Eger jobb kiszolgálására, amellyel kapcsolatban rövid időn belül…
Mekk Elekek építették az esztergomi vasutat?
Vasutasok mesélik, hogy baj van a nemrég felújított Esztergom – Piliscsaba vonallal. Állítólag Leányvár és Dorog között megsüllyedt a sín, csak politikai okokból titkolják. Milyen ok lehet az, ami fontosabb annál, hogy az újonnan átadott vasúti szakasz hónapokon belül elkezdett tönkremenni? Csak nem Dr. Völner Pál félti a szavazatit?
Hibrid gyorsvasút Kínában
Környezetbarát energiaforrások kombinálásával működő nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég. A hibrid vonatoknak elektromos áramszedőjük, akkumulátoruk és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd energiát a működéshez.
Az Orbán-kormány vasutat épít: lassabban, korruptabban, drágábban
A napokban sor került egy jellegzetesen kelet-európai beruházás átadásra: Völner Pál államtitkár suttyomban felavatta a frissen felújított Esztergom-Piliscsaba vasútvonalat. A dolognak van azonban két apró szépséghibája: Esztergom-Piliscsaba vasútvonal nincs, ellenben van (illetve kellene, hogy legyen) Esztergom-Budapest vasútvonal, és mostanra az eredeti tervek szerint már majdhogynem annak a felújításával is végezni kellett volna.
Hol vannak a fideszes vasútvédők?
2010-ben, a parlamenti választásokat megelőző kampány időszakában korábban soha nem látott politikai vasútvédő mozgalom indult Magyarországon. Egy környezetvédő számára igazán bizsergető, abszurd, szimpatikus, de szürreális és persze felettébb gyanús volt ez az egész időszak, hiszen vasúti szárnyvonalakon vélhetően soha nem közlekedő, jómódú jobboldali politikusok vették harcos védelmükbe azokat a leromlott vasúti szárnyvonalakat, amelyekről sokan úgy…
Rekviem egy hársfáért
Engedjétek meg szeretett piliscsabai természetszerető és védő barátaim, hogy elbúcsúzzam tőletek, akik mindvégig mellettem álltatok. Egy élete delejében lévő hársfa vallomása.
Útban volt az Öreg hárspolgár- jött a fűrész
Egy hársfa matuzsálem megmentéséért demonstráltak a civilek Piliscsabán – hiába. Az ígéretek ellenére tegnap kivágták. Hatalmas zuhanással és robajjal ért véget egy 150 éves élet.
Vasútépítő óriás a Szajol-Püspökladány vonalon
A világ legnagyobb vasúti alépítmény-javító berendezésével megkezdődött a Szajol és Püspökladány közötti vonalszakasz felújítása – jelentette be Dudás István, a projekt vezetője a munkálatok jelenlegi helyszínén, Törökszentmiklós-Bartapusztán.