Barion Pixel

A csiga lefutotta a MÁV-ot

Csigajelmezbe öltözött és simán lefutotta a vonatot. Az eset Mátészalka és Debrecen között történt, pedig a MÁV szerint legalább 40-50-nel mehetnek itt a vonatok.

Hungarikum: nálunk késik a legtöbb vonat

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben nálunk törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek/kénytelenek a vasúttal utazni – ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.

A vasútgyilkos újra támad

Úgy tűnik, a vasúti közlekedésben ha megtakarításról van szó, akkor csak egy megoldást látnak egyes szakemberek és a döntéshozók. A hírek szerint most is erre készülhetnek az utasok, akik mindig a rövidebbet húzzák. Körülbelül a távolsági vonatok 4 %-át kihúzzák a menetrendből, de a regionális forgalmat bonyolító személyvonatok és a mellékvonalak sem maradnak ki a…

Jöhet a fapados vasút- csak nem nálunk

Mit szólna ahhoz, ha akár 70 %-kal olcsóbban jutna hozzá vonatjegyéhez, ha már hónapokkal korábban lefoglalja a helyét? Utópiának tűnik, pedig nem az! A németek mellett a franciák is egyre inkább rákapnak a budget railre, a fapados vasútra. De már Szlovákiában is elindult a magánvasút, és a csehek is élvezhetik annak áldásait. Tőlünk ez fényévnyi…

Hibrid gyorsvasút Kínában

Környezetbarát energiaforrások kombinálásával működő nagysebességű vonatok fejlesztésén dolgozik az egyik legnagyobb kínai vonatgyártó cég. A hibrid vonatoknak elektromos áramszedőjük, akkumulátoruk és dízelmotoruk is lesz, ezek kombinációjával generálnak majd energiát a működéshez.

Lopakodó áremelés a síneken

Ha úgy akarnának több pénzt beszedni az utasoktól, hogy általános jegyáremelésről döntenek, az még a tévéhíradókban is bekerülne. Ehelyett a közlekedés irányítói tavaly szeptember óta piszkálgatják a helyközi, távolsági közszolgáltatás tarifarendszerét. Áprilistól a gyorsvonatokra is pótjegyet kell váltani.

Kevesebb pénz a kínai vasúti fejlesztésre

Kína jövőre 400 milliárd jüant (14,8 ezer milliárd forint) költ vasúti infrastruktúrára 15 százalékkal kevesebbet az idei összegnél, elsősorban a júliusi vencsoui vonatszerencsétlenség, a szuperexpresszek hibái és a vasúti minisztérium pénzügyi gondjai miatt fogják vissza a költekezést.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.