A konnektorról is tölthető hibridek jóval több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint amennyit a gyártók hivatalos méréseikben állítanak, derült ki kutatók által a való életben elvégzett tesztek során.
WLTP
A konnektoros hibrideknél irreálisak a gyári fogyasztási adatok -változás jöhet
Az egyre hangosabb kritikák nyomán Európai Unió döntéshozói is elkezdtek foglalkozni a konnektoros hibrid modellek megtévesztő fogyasztási adataival, amelyek sok esetben a valóság közelében sincsenek.
Hazudnak az autók szén-dioxid-kibocsátási gyári adatai
Az EU-ban az autók bevallott szén-dioxid-kibocsátása is nő, nem hogy a valós – derült ki a Levegő Munkacsoport által szervezett budapesti konferencián.
Az összes új autó egyéni fogyasztását rögzíti az EU
2020 január elsejétől kötelező az EU területén értékesített új személyautókban az FCM (Fuel Consumption Monitoring) rendszer, ami rögzíti az egyes autók tényleges fogyasztását.
Szigoríthatják a zöld rendszám használatát
A kibocsátott szennyező anyag mennyisége alapján lenne érdemes szabályozni, hogy melyik autó jusson zöld rendszámhoz a Magyar Elektromobilitás Szövetség javaslata szerint.
A villanyautó tényleg kevésbé szennyez?
Gyökeres változást hoz a városi légszennyezettség terén az elektromos autózás. Csakhogy az áram előállítása során is rengeteg káros anyag keletkezik, igaz, nem a belvárosban. Már csak az a kérdés, hogy összességében jobban járunk-e, ha a sűrűn lakott környékektől távol eregetjük bele a levegőbe a környezettudatos közlekedéshez szükséges energia mocskát?
Hegyekben állnak az eladatlan VW-k
Felfüggesztette a német Volkswagen csoport (VW) az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP) – írta a Welt am Sonntag.