Hírek
„A Greendex Magyarország első-számú online fenntarthatósági magazinja” – hirdeti magáról a kormánytámogatású, Áder János által menedzselt csipet-csapat a Linked in-en. Mindez két év alatt, szédületes karrier. 268 követő, 7 alkalmazott – olvasom tovább.
Hírek
A BEUC (Európai Unió Fogyasztóvédelmi Szervezete) és 18 ország 22 tagszervezete, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete is panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz és a fogyasztóvédelmi hatóságok nemzeti hálózatához (CPC), amelyben 17 európai légitársaság félrevezető, az éghajlattal kapcsolatos állításait kifogásolja.
Hírek
Egyre kifinomultabb módon mossák zöldre magukat a vállalatok – vagyis magukat zöldebbnek, környezettudatosabbnak tüntetik fel, mint amik valójában –, figyelmeztet a Planet Tracker friss jelentése. A zöldre mosást (greenwashing) a görög mitológiából ismert kígyószerű vízi szörnyeteghez, a hidrához hasonlítja a jelentés, amelynek ha levágják egy fejét, kettő nő helyette.
Hírek
Az Orbán-kormány milliárdnyi közpénzből fenntartott “udvari zöldrefestő” szakmai műhelye a Klímapolitikai Intézet hűen kiszolgálja a rezsim antizöld propagandáját. Legutóbbi megújuló energiával kapcsolatos nyilatkozatukat több ponton cáfolja az ELTE Energiaföldrajzi Kutatócsoportja.
Hírek
Ironikus, hogy a téli sportokat olyan vállalatok szponzorálják, amelyek a felmelegedésért, így az egyre kevesebb havas napért, lejtőért a leginkább felelősek – olvasható a Badvertising (Rosszreklám) nevű kampánycsoport és a New Weather Sweden kutatóközpont által készített legújabb jelentésben.
Hírek
A kormány számolatlanul költi a milliárdokat, hogy jó hazafiként szeressük az akkugyárakat. Gondosan felépített kormányhű hálózat igyekszik blokkolni a környezetvédelemben mértékadó szakértői és civil hangokat, és próbál megágyazni az orbáni iparpolitikának. A HVG részletes cikke az orbáni zöldpropagandáról.
Hírek
A kétezres évek elején még hatékonyan mosta zöldre a British Petrouleum nevű olajcéget a zöld kommunikáció, de azóta a világ megváltozott. Nemcsak a greenwashing szerepelt le, de a társadalomban nagy nehézségek árán elfogadtatott környezetvédelmi eszközök sem hozták el a kellő változást. Akkor mit lehet tenni?
Hírek
Évente 110 milliárd legókockát gyártanak, ami sokkal jelentősebb problémát jelent a természetnek, mint elsőre gondolnánk. Hiába próbálja zöldnek beállítani a műanyag kockáit a Lego, messze van még attól, hogy tényleg az legyen.
Hírek
Shell, Chevron, ExxonMobil: “Különös” éghajlati stratégiára és zöldmosásra utalnak az energiaóriások nyilvánosságra került levelezései. Az olaj- és gázipari vállalatok sokszor hangoztatják, hogy elkötelezettek a nettó zéró kibocsátás mellett, azonban a belső üzenetváltások mást sugallnak.
Hírek
375 közösségi profil több mint 2000 bejegyzését elemezték a szakemberek, hogy kiderüljön, mennyire foglalkoznak a klímaváltozással a legnagyobb szennyezők: az autógyártók, az olajipari vállalatok vagy épp a légitársaságok. Az eredmény elszomorító.