Barion Pixel

Hazugságok a PET palackokon lévő zöld állítások?

Több vállalkozással szemben is eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert az ásványvizes és üdítőitalos palackok címkéin, illetve a reklámokban a termék környezeti hatásaira vonatkozó állításaikkal megtévesztették a fogyasztókat.

Mennyire hihetünk a zöld cimkéknek?

Egy nemzetközi fogyasztói felmérés alapján sürgős változás kell a zöld termék címkék használatában! A 16 európai és Európán kívüli országban (USA, Kanada, Ausztrália és Új-Zéland) végzett felmérés alapján szigorúbb szabályozásra van szükség a gyártók termékeken elhelyezett zöld állításaival kapcsolatban, hogy elkerülhető legyen a zöldre mosás” A greenwashing, avagy zöldre mosás, zöldrefestés az, amikor a terméket…

Greenhushing – az új negatív fenntarthatósági trend

A greenwashing (zöldremosás) a modernkori szótárunk részévé vált. De máris egy új kifejezés, a „greenhushing” (zöld elhallgatás) született arra az esetre, amikor egy vállalat túlságosan hallgat az eredményeiről, vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy inkább nem mutatja be még azokat a lépéseket sem, amit a környezetvédelem érdekében megtett, nehogy baj legyen belőle.

Klímaváltozás és dezinformáció: évtizedek óta nagy sikerrel vesznek hülyére minket

Az ukrajnai, és most az izraeli háború is újult erővel mutatta meg, hogy mire képes a dezinformáció, azonban a fosszilis iparág már lassan 50 éve tudatosan hátráltatja a klímaváltozás mérséklésére irányuló cselekvést, meglehetősen nagy sikerrel, sokszor változatlan recept szerint. A klímaváltozáshoz kapcsolódó dezinformációk főbb megállapításai és rövid összefoglaló:

A karbonkreditek csak zöldremosásra jók, vagy van valami értelmük is?

Hiába tépázták meg a karbonkreditek eddig sem túl fényes renoméját az idén megsokasodott médiabotrányok, a „környezetvédelmi piacok vadnyugataként” gúnyolt szegmens iránt átmenetinek tűnik a bizalomvesztés. Éveken belül többszörösére ugorhat az igény a szén-dioxid-csökkentési egységek vásárlására, ugyanis a nagyvállalatok körében egyre divatosabb klímacélokkal hetvenkedni. Márpedig zömük csak „zöld búcsúcédulákkal” kisegítve lesz képes az ígéretét betartani.

így vezeti félre az embereket a MOL és Európa olajvállalatai

Európa 12 vezető olaj- és gázipari vállalatát vizsgálja a Greenpeace legújabb jelentése, amely világosan bemutatja, hogy a Shell, a BP, a MOL és más, fosszilisekben érdekelt cégóriások zöld ígéreteik ellenére hogyan vezetik félre a közvéleményt. E vállalatok továbbra sem hajlandóak átállni megújuló energiaforrásokra, és enyhíteni éghajlatromboló hatásukat. Ehelyett újabb és újabb klímagyilkos beruházásokba invesztálnak rekordnyereséggel.

Így vernek át a zöldre mosó cégek

Egyre kifinomultabb módon mossák zöldre magukat a vállalatok – vagyis magukat zöldebbnek, környezettudatosabbnak tüntetik fel, mint amik valójában –, figyelmeztet a Planet Tracker friss jelentése. A zöldre mosást (greenwashing) a görög mitológiából ismert kígyószerű vízi szörnyeteghez, a hidrához hasonlítja a jelentés, amelynek ha levágják egy fejét, kettő nő helyette.

Nemzeti propaganda zöldrefestés sok-sok milliárdnyi közpénzből

A kormány számolatlanul költi a milliárdokat, hogy jó hazafiként szeressük az akkugyárakat. Gondosan felépített kormányhű hálózat igyekszik blokkolni a környezetvédelemben mértékadó szakértői és civil hangokat, és próbál megágyazni az orbáni iparpolitikának. A HVG részletes cikke az orbáni zöldpropagandáról.

Olajmultik zöldrefestő hazugságai

Shell, Chevron, ExxonMobil: “Különös” éghajlati stratégiára és zöldmosásra utalnak az energiaóriások nyilvánosságra került levelezései. Az olaj- és gázipari vállalatok sokszor hangoztatják, hogy elkötelezettek a nettó zéró kibocsátás mellett, azonban a belső üzenetváltások mást sugallnak.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.